Pergotime!
Hur får man tag på detta?
Hur får man tag på detta?
Många jag känner går direkt till en privat gyn och där får man snabbare hjälp än dem på landstinget. Jag försöker också bli gravid men lyckas inte så bra. Har försökt bli gravid sen min dotter dog i magen v 39 2011. Har blivit gravid efter hennes bortgång två gånger med hjälp av pergotime men tyvär så slutade i missfall.. Läkarna är inte till stor hjälp heller känns jag kan mer om fertilitet än dem.. Nu håller dem på med missfallutredning har fått trombyl och folacin ... Om jag hade varit i ditt ställe hade jag verkligen gå direkt till privatgyn BM är inte till stor hjälp..
Har varit hos BM starx innan lunch i dag.
Hur gick det ljusa? Fick du svar på dina frågor?
De flesta av oss har nu försökt i 6 månader och mer.Men vi ger inte upp! En vacker dag kommer vi ha våra mirakel i famnen. Här inne finns vi till för att stötta och peppa varandra i vått och torrt! Välkommen in du också!!
Du kan beställa pergotime på goldpharma i namnet klomifen! Jag gjorde det och har tagit första kuren nu! Anledningen till art jag tog saken i egne händer är för att vi inte får någon hjälp via gyn!! :)
Är det någon som vet om man får ont i äggstockarna eller äggledare efter man tagit pergotime?Jag började en kur 12mars och har sedan igår ont eller värk som strilar ner till låren,ska ha mens 2april om den ej blir försenad eftersom jag hade ett missfall i början på februari.Kan det vara så att jag är gravid och känner det redan?För har ej symtom som jag brukar ha 7-8dagar innan mensen ska komma,som ont i brösten och ont i magen.Kan man få gravidsymtom så pass tidigt?Eller är det jag som hoppas?Eller är det pergotimen som känns fast det gått ett tag sen jag tog dom?
Var hos fertilitetsenheten på SU igår och fick Pergotime utskrivet. På fredag ska jag börja ta dem (dag 5-9 i cykeln)! Så spännande! Mannens spermier var i bra skick, men lite få till antalet. Det i kombination med min oregelbundna mens (27-48 dagar) är en förklaring till varför vi inte blivit gravida på 1,5 år. Känns som jag åkt på en luftvägsinfektion. Är det ett hinder för kuren tro?
Jag fick pergo utskrivet av gyn, gick sedan på kontroll (UL) dag 12 för att se hur många äggblåsorna som var på g. Innan dess fick man inte ha sex, och om för mångablåsor är på g fårman sexförbud. Man kan vara väldigt olika känslig så man bör verkligen inte beställa på nätet och köra själv!! Läste om en tjej somblivit gravid nedfrysningar, det vill man INTE!! Lycka till!!
Gravid med fyrlingar, inte nedfrysningar.. ;)
Jag ska börja med pergotime denna månad. Kan man kombinera med DHEA och munkpeppar?