• YummyMami

Mattillbehör som jag inte förstår mig på!

Först ut är denna soija, ni vet den där illa plastbiten som finns där i under locket, ska den sättas tillbaka efter varje gång eller ska man ha den utan?

Hittills har jag hittat bara en användningsområde för denna soija, blanda med wasabipastan till sushin, men sen då? Något mer måste den funka till?

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Svar på tråden Mattillbehör som jag inte förstår mig på!
  • soffliggaren

En sån där har min särbo i kylen men jag använder den inte. Tror han har den när han wokar. Jag har för mig att jag tycker att den är för salt för min smak. Det med plastbiten vet jag inte heller men ska se efter nu av ren nyfikenhet.

Väntar på fler bilder Glad

• Frontline

Plastbiten sätter jag på efter att jag har använt det annars kan jag inte ta med flaskan till jobbet när jag vill ha soja på riset.
    Den läcker utan plastbiten...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    tihihi skrev 2013-02-02 12:44:50 följande:
    Jag använder den när jag gör brunsås
    Inte använder du Kikkoman till brunsås hoppas jag?

Jag har den till mat när jag har typ lite kinamat hemma då har jag den på riset..
  • Frontline

Ja jag har ju aldrig provat det så det kanske blir gott.
    Jag kör med Collorit när jag gör brunsås...

• tihihi

Om du inte testat kan du väl inte skriva "Inte använder du Kikkoman till brunsås hoppas jag?"?
    Det blir ingen större skillnad tycker jag, min mamma gör med den sojan du har och hennes och min sås smakar likadant?=

• Frontline
    tihihi skrev 2013-02-02 13:14:25 följande:
    Om du inte testat kan du väl inte skriva "Inte använder du Kikkoman till brunsås hoppas jag?"?
    Det blir ingen större skillnad tycker jag, min mamma gör med den sojan du har och hennes och min sås smakar likadant?=
    Nej men tycker den har lite säregen smak så jag tyckte inte det skulle passa till brunsås, det var därför jag reagera.
    Har aldrig hört nån annan som har den i sås heller..
  • wockatz

Jag använder oxå soja i brunsås. :)
    Även så på jobbet, jobbar som kock. Soja för smak och colorit för färg. Vår brunsås är vida känd för att den är gooooood! :)

• Diana 424
    wockatz skrev 2013-02-02 13:27:07 följande:
    Jag använder oxå soja i brunsås. :)
    Även så på jobbet, jobbar som kock. Soja för smak och colorit för färg. Vår brunsås är vida känd för att den är gooooood! :)
Svar på tråden Mattillbehör som jag inte förstår mig på!