• johannes91

Västtrafik o registrera sig för sms-biljett

Hej!

f.om 1:a februari så måste man registrera sig på deras hemsida för att kunna köpa en sms-biljett som förut var så himla lätt.
    Fastnar direkt med att mitt person nummer inte stämmer överens med ägare till mobilen. Kom sen på att det är en arbetstelefon och då måste kolla upp vems personnummer man ska fylla i. När jag väl har den infon och sätter mig vid datorn igen så uppstår ett nytt problem.
    Mobilnummret är redan registrerat...
    Fylls genast med frustration då jag hatar skarpt när samhället kräver att man ska ta till med så dum skit som att man ska registrera sig på en hemsida...
    De har ju såklart ingen kundservice såååå... b-e-auitiful som Jim Carrey i Bruce the allsmighty skulle ha sagt.
    Ingen aning vad jag ska göra och är i behov av sms-biljetter till vardags...

Peace out 

• Svar på tråden Västtrafik o registrera sig för sms-biljett
  • SockerStinn

Frustrerande!
    Det går att köpa enkelbiljetter på vanliga biljettställen. Själv kommer jag vara extra noga med att ha kontantkortet laddat.
    Dags att försöka registrera sig nu kanske... suck. 

• nuharjagbytt

Ska jobbet betala dina sms-biljetter? annars borde väl kontot vara registrerar på ditt personnummer.
    Jag testade eftersom jag blev fundersam, en av fördelarna är ju att man nu ska kunna använda jobb mobilen.
    Det gick inte att välja faktura men gick bra när jag valde kontokortet.

Men till ditt problem att telefonnumret redan är registrerat supporten är öppen lite till.

Ring vår kundservice tel 0771-41 43 00

Vår kundservicetelefon är öppen vardagar kl 6-21 och helger kl 8-19.

Svar på tråden Västtrafik o registrera sig för sms-biljett