• Mamma3s

Vad äter ni för bröd?

Nyttigast?! Det ena efter det andra brödet ratas men vilket bröd ska man köpa? Vissa ser ju jätte nyttiga ut men läser man vad det innehåller så är det inte det. Försökte få ro att gå igenom innehållet i affären men tillslut åkte det bara ner nått i korgen. Vad ska man välja? Eller vilket varumärke ska man kika efter?

• Svar på tråden Vad äter ni för bröd?
  • Lena

Bara hembakt. Efter att ha köpt boken enklare bröd är det ingen direkt ansträngning

• lövet2

Det vi alltid har hemma är Rågrut, Husmans och limpa. Sedan varierar vi med något vetebröd - antingen franska eller Polarbröd.

• emelielj

Undrar samma. Är mitt i viktnedång och vill äta så nyttigt som möjligt. Min mamma köper lchf-bröd vet jag. Jag har svårt för att hålla mig borta från bröd och knäcke.

• Majsan70

Polar vetekaka för det mesta. Vitt formfranska att rosta. Smörgås tillhör inte det vi äter varje dag faktiskt.

• pigglet

Vi äter mest hårdbröd. Rågrut, sport+, delikatess. Undviker tillsatser, så de bröden passar oss.
    Och så franska att rosta ibland. 

• sweetcandy

Favorit brödet här är danskt rågbröd! Jobbade i ett bageri när jag gick i gymnasiet, och vi bakade sånt då! Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det innehåller, men kan inte minnas massa socker eller vetemjöl. Möjligen lite sirap. Dagen innan gjorde vi en surdeg, som vi senare blandade med linfrö, solrosfrön och något mer!
    Gudomligt gott att göra äggmacka med!!! :)

• 2012mamma

Inget alls. Jag äter inte börd eftersom jag försöker undvika mjöl, sambon äter frukost på jobbet oftast och sonen på ett år gillar inte bröd. 

• 130214

Beror ju på hur mkt bröd man äter.

Blir det inte mer än nån skiva om dagen spelar det ju inte så stor roll.

Bröd med hela korn ger längre mättnad.

Ljust bröd osötat med mycket luft innehåller färre kcal.

• TessTess93

Jag äter oftast hembakat bröd..
    Thé kaka, frallor eller "tjörn kaka"

• Viberg

Vi avstår helt från att äta bröd.

• Astrogirlie

Hembakat oftast, och då med antingen graham, råg, havregryn, nötter och/eller frön i. Gärna surdegsbröd. Att baka bröd är inte svårt, och har man en köksmaskin som står för knådandet tar det ingen tid (man behöver ju inte titta på när det jäser liksom ).

• Astrogirlie
    emelielj skrev 2013-02-03 00:38:38 följande:
    Undrar samma. Är mitt i viktnedång och vill äta så nyttigt som möjligt. Min mamma köper lchf-bröd vet jag. Jag har svårt för att hålla mig borta från bröd och knäcke.

Ät vilket bröd du vill, men minimera mängden. Jag håller just nu på att försöka minska i vikt och äter då max två skivor bröd per dag, det k'nns rimligt för mig.
  • alexs mamma
    Mamma3s skrev 2013-02-02 23:28:46 följande:
    Nyttigast?! Det ena efter det andra brödet ratas men vilket bröd ska man köpa? Vissa ser ju jätte nyttiga ut men läser man vad det innehåller så är det inte det. Försökte få ro att gå igenom innehållet i affären men tillslut åkte det bara ner nått i korgen. Vad ska man välja? Eller vilket varumärke ska man kika efter?

Men Ts måste allaäta bröd om det inte gillas? Köp de brödet som du vet äts och kolla vad de andra som inte vill äta bröd vill äta i stället. Mina barn är inga brödälskare någon av dem. I perioder kan man få dem att äta hemmabakt ljust vetebröd. Istället äter de mycket kokt ägg,naturell yoghurt med bär, fruktsallad, gröt omelett osv. Man måste inte äta bröd om man inte tycker om det....
Svar på tråden Vad äter ni för bröd?