• Anonym

hur berörda blir killar när de tittar kärleksfilmer?

Stereotypen säger att det är bara tjejer som gillar romantik och drömmer sig bort i kärleksfilmer, men inte killar. Eller gör de/ni det? Kan ni bli lite smått kär i karaktärer eller handlingar i filmer och serier?

• Svar på tråden hur berörda blir killar när de tittar kärleksfilmer?
  • spermadonator
    Anonym skrev 2013-02-03 00:05:42 följande:

Stereotypen säger att det är bara tjejer som gillar romantik och drömmer sig bort i kärleksfilmer, men inte killar. Eller gör de/ni det? Kan ni bli lite smått kär i karaktärer eller handlingar i filmer och serier?

Det beror på om jag kan relatera till filmen eller handlingen på något sätt, i sådana fall kan en film beröra mig. Annars inte särskilt mycket.
  • Erikssonförfan

karaktärer nej, har iallafall inte blivit det än.

story nej det blir jag inte kär i heller, men uppskattar en bra sådan.

tyvär är det i min mening att kärleksfilmer ofta är för lite verklighetsförankring. Blir ofta bara löjligt.

• Josun

Blir betydligt mer berörd av förluster av olika slag än kärlek och så. Och riktigt berörd kan jag bli av saker som drabbar barn.

Drama gillar jag därför oftast mest och det kan ju vara en del kärleksgrejs i det med och i sammanhanget kan det väl förstärka känslor.

Men romantiska komedier är skräp för det mesta i min mening :/ Får inte ut nått alls av sånt.

• Anonym

Om jag ska fortsätta med stereotyperna - Hur är det med actionfilmer, "drömmer" ni er bort mer i dom? :)

• Anonym
    Josun skrev 2013-02-03 00:11:18 följande:
    Blir betydligt mer berörd av förluster av olika slag än kärlek och så. Och riktigt berörd kan jag bli av saker som drabbar barn.

Drama gillar jag därför oftast mest och det kan ju vara en del kärleksgrejs i det med och i sammanhanget kan det väl förstärka känslor.

Men romantiska komedier är skräp för det mesta i min mening :/ Får inte ut nått alls av sånt.
    Nej romantiska komedier håller oftast inte så hög klass :)
  • Josun
    Anonym skrev 2013-02-03 00:13:18 följande:
    Om jag ska fortsätta med stereotyperna - Hur är det med actionfilmer, "drömmer" ni er bort mer i dom? :)
    Tidigare i livet gillade jag action. Inte så mycket numera... Isåfall måste det vara en väldigt välgjord film i övrigt med. Den mesta 80-tals action jag sett känns mest som parodier på sig själv nu.
  • spermadonator

Jag kan erkänna att jag fick lite tårar i ögonen första gången jag såg den här scenen:

• spermadonator
    spermadonator skrev 2013-02-03 00:18:52 följande:
    Jag kan erkänna att jag fick lite tårar i ögonen första gången jag såg den här scenen:

" rel="nofollow" target="_blank">

Fast så är det ju å andra sidan världens kanske två bästa skådespelare genom tiderna i den...

Mel Gibson och heath Ledger...
  • Frontline

Är det så att frugan vill se nån romantisk kärleksfilm så passar jag på att sova i soffan under tiden för så intressant är det..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym
    Frontline skrev 2013-02-03 00:21:47 följande:
    Är det så att frugan vill se nån romantisk kärleksfilm så passar jag på att sova i soffan under tiden för så intressant är det..

Men kärleksfulla scener i actionfilmer eller vad du brukar titta på, blir du berörd av dom?

Svar på tråden hur berörda blir killar när de tittar kärleksfilmer?