Anonym (Hjälp!) skrev 2013-02-04 10:57:04 följande:
Han är inte beredd att slåss för någonting egentligen. Anledningen till att han gick från varannan till var tredje helg var för att barnen dels missade mycket fritidsaktiviteter/kalas osv och dels för att ungarna tar flera dagar på sig att varava ner efter att dom varit hos honom. På dagis kunde personalen se precis när dom hade varit iväg för dom var som tokiga. Att trycka i en massa godis och inte ha några regler för ett barn med Adhd är farligt.
Han blev lite småsur precis när jag sa det men har inte haft några invändningar sen.
En förälder som inte är närvarande och som inte kommer till de viktiga möten på BVC och Bup och som bara tar för givet att han alltid kan komma undan vill jag inte ska vara vårdnadshavare för mina barn. Han gör ingenting för att hjälpa till eller underlätta.
Så du ville minska umgänget? Barnet som ev. har ADHD hade ingen diagnos när pappan hade varannan vecka, så du ska inte klandra honom för saker som blev fel få.
Det är hans barn också. Du bokar kanske möten när han inte kan? Du valde att minska umgänget, så klart du får dra veckolassen själv efter det.