Adoptera bort hund
Hejsan allihopa!
Jag har en fråga som jag skulle behöva hjälp med.
jag bor i Nerja, spanien. för ca 4 månader sedan hittade jag en underbar hundvalp, Hon ser ut som en svart, smalare variant av jack russel, otroligt söt och blir inte större än en jack russel ungefär. Charmar alla när man är ute på promenad. Älskar alla människor och hundar ännu mer.
Mitt problem är att jag är allergisk, vilket jag inte visste innan. Men här är det omöjligt att adoptera bort en hund. Det finns så många som inte har hem och htitar man en hundvalp på gatan och tar med sig den är det omöjligt att bli av med den sen.. Det är kösystem till hundgårdar, där de inte ens har det speciellt bra. Min fråga är vart man kan vända sig om man har en hund att adoptera bort? Googlar men hittar förstås bara sidor men hundar för adoption. Poppy har alla papper, är frisk, har "libreta de canino", pass och jag skulle stå för alla kostnader att få henne till Sverige, vilket inte alls är svårt och hon är klar när som helst. Det är bara flygbiljett som fattas.
Det enda viktiga för mig är att hon får ett bra hem. Jag ska också nämna att avliva fungerar inte. De avlivar inte djur här huxflux bara för att de inte har hem. Jag vet att många hundgårdar när det blir för mkt, gasar ihjäl dom. Hur som helst så existerar inte det
för mig. Hon är värd ett liv som alla andra.
Tacksam för svar!