Inlägg från: floppan2008 |Visa alla inlägg
  • floppan2008

Varför ledigt?

Det är ju billigare att åka när det inte är lov. Dessutom mindre folk. Har inga skolbarn men reser med vänner som har... Deras barn pluggar på bra och tar med skolarbetet. De ligger bra till i skolan så varför inte? Så många år man går i skolan kan man behöva lite extra ledigt. Tror bara det motiverar. Barnen sköter läxorna bättre på semestern. De går alltid först innan man roar sig. Varför ska man vara så tråkig och korrekt hela tiden? Livet handlar inte bara om plikter... Semester är själavård. Extra semester är toppen!

• floppan2008

Och det kommer ju alltid vara saker som sticker andra i ögonen. Är det inte resor är det märkeskläder, husdjur eller finare hem. Dyrare leksaker osv. Bara för att det finns fattiga kan man ju inte skuta leva sitt liv eller.

• floppan2008
    FruBecks skrev 2013-02-07 09:38:12 följande:
    Ja, ingen får resa någonstans!!  Äsch, det handlar inte om att man inte får resa. Utan att man ska resa på loven! LÄS vad jag skriver.  Du verkar medvetet misstolka mig, så jag lägger ner nu. 

Har ju inte skrivit till dig innan. Har gjort 2 inlägg i tråden... Tycker inte man kan ta hänsyn till andras dåliga ekonomi. Dessutom är det billigare att resa mitt i terminen så det kan de med mindre pengar satsa på då...
  • floppan2008

Ska jag inte köpa märkeskläder till mitt barn då? Ja det kan ju vara de som inte har råd och tar illa upp...

Svar på tråden Varför ledigt?