Tillsammans med en släktning?
Vet egentligen inte vart denna tråd hör hemma.. Men provat här.
Jag har en liten fundering. Är de vanligt att vara tillsammans med ens tremännings barn?
Min bästa vän är min tremännings barn (han är dock tre år äldre än mig), men vi ser varann som tremänningar då det är lättare att förklara de så. Flera gånger tar folk förgivet att vi är ett par. Mitt ex är svartsjuk på honom t.ex., och jag nästan idiotförklarade honom när han sa de. Det är min släkting!!
Sen en dag så undrade till och med min mamma om jag hade något med (låt säga att han heter Niklas). Jag idiotförklarar henne med just för att vi är släkt, och de vet hon eftersom de är på hennes sida vi är släkt. Men tydligen så har vi folk i släkten som har denna relation. Alltså att man är tillsammans med sin tremännings barn. Jag blev helt ställd och tyckte direkt att detta va väldigt udda. Har även två olika kompis den enas föräldrar är kusiner (dock visste dom inte om detta när dom träffades, men ändå) och den andras föräldrar har relationen som jag och Niklas skulle haft om vi var tillsammans.
Detta kanske låter väldigt krångligt. Men den som har koll på hur man är släkt (kusiner, tremänningar, fyrmänningar osv) borde hänga med.
Så, min fråga. Är det vanligt/"normalt" att vara tillsammans med sin tremännings barn.
Själv blir jag helt 'är du galen, neeeej!' i den frågan...