• beckybe83

Fler runt 30 som försöker med första?

Tänkte kolla om det finns fler än jag i den här gruppen som är runt 30 år och som försöker få första barnet?

Själv fyller jag 30 år i år och sambon fyller 28 år. Ingen av oss har barn sedan tidigare utan det blir vårt första när vi väl fått till det. Vi har varit utan preventivmedel sedan påsk 2012 men inte riktigt börja försökt förrän strax före jul. Nu hoppas jag på ett plus snart.

Är ny på det här med att skriva i forumen här på Familjeliv men förhoppningsvis lär jag mig snabbt. Har dock snappat upp att nu till helgen, 10/2, beräknas jag ha min BIM (Beräknad Icke Mens). Det var något som jag inte tidigare hade koll på att det hette. Men nu håller jag tummarna att mensen inte kommer och att det blir ett plus på stickan. Annars är det bara att försöka igen helgen efter det. Har en sambo som jobbar borta, så det blir till att planera in helgerna och hoppas att ÄL ligger rätt i tiden.

Hoppas att det finns fler i min situation så vi kan dela med oss utav våra framsteg!

• Svar på tråden Fler runt 30 som försöker med första?
  • EG83

Hejsan! Jag fyller också 30 i år och är på första försöket med första barnet! Har BIM nu på torsdag den 7 februari :) Vore kul att följas åt! Är förresten också relativt ny här på FL, blev medlem i december strax efter att vi bestämt oss för att skaffa barn!

• beckybe83

Hej! Vad roligt! Ja, det vore trevligt att följas åt. Jag är väldigt förväntansfull inför helgen och hoppas på ett plus nästa vecka

• EG83
    beckybe83 skrev 2013-02-04 15:21:52 följande:
    Hej! Vad roligt! Ja, det vore trevligt att följas åt. Jag är väldigt förväntansfull inför helgen och hoppas på ett plus nästa vecka
    Åh samma här, ska nog testa imorrn. AAAAH! När har du tänkt testa?
  • apelsin83

Hej! Jag fyller också 30 i år och min man 28Glad Vi är inne på 4:e försöket på vårt första barn nu! Vore trevligt att hänga med er här.. Jag har BIM 18/2.

• EG83
    apelsin83 skrev 2013-02-04 20:13:59 följande:
    Hej! Jag fyller också 30 i år och min man 28Glad Vi är inne på 4:e försöket på vårt första barn nu! Vore trevligt att hänga med er här.. Jag har BIM 18/2.
    Välkommen! :)
  • beckybe83
    EG83 skrev 2013-02-04 19:31:01 följande:
    Åh samma här, ska nog testa imorrn. AAAAH! När har du tänkt testa?
    Får se hur länge jag kan hålla mig, har BIM på söndag. Brukar känna av mensen innan så kanske tar och testar innan om jag inte kan hålla mig Tungan ute
    apelsin83 skrev 2013-02-04 20:13:59 följande:

Hej och välkommen! Vad roligt att vi är några som kan följas åt i resan Glad
  • beckybe83

Jag har inte testat än, väntar några dagar till men är bra sugen. Känns dock lite tidigt då BIM är på söndag

• EG83

Testade idag på BIM-2....inte en tillstymmelse till plus :( Men men, kanske är jag en sån som plussar sent. Annars blir det nya tag kommande månad!

• beckybe83

Det kan ju som sagt vara så att nivåerna är för låga så det inte syns ännu. Annars är det inte långt kvar till nästa ägglossning

Svar på tråden Fler runt 30 som försöker med första?