• Förtrollad

Fruktsallad - vad har man till?

Vad brukar ni servera till fruktsallad om ni äter den som efterrätt/dessert?

• Svar på tråden Fruktsallad - vad har man till?
  • Soerpaan
    Punchpralingrädde  - 180g krossade punchpraliner (krossa i mortel) och 3 dl grädde

SMAAAAASKENS! 
  • weasley

Oftast äts den naturell eller med yoggi drömyoghurt vanilj till. Tycker det blir för sött med glass och såser.

• Jespis

Vi brukar röra ner lite vaniljsocker i turkisk yoghurt och ha valnötter till för de som vill.

• Wavva81

Hallonkesella är det absolut godaste enligt mig :) Eller frysta bär/frukter på en plåt, riv en massa vit choklad över, in i ugnen 200 grader ca 10-15 min servera med äkta vanlijglass och njuuut! Bäst är när frukt/ bär är lite frusna då det blir en massa smaskig sås som blandar sig med den smälta chokladen :) Mmmm / www.viktigawavva.blog.se

• Voluptuous Shalimar
    M C skrev 2013-02-04 08:52:05 följande:
    Ost är alltid gott till vin.

Fruktsallad = pressade vindruvor. 
    Du är ju bäst.

Instämmer för övrigt. Fruktsallad som i frukt skuren i bitar är väldigt överskattat.
  • Nex

Hackad mörk choklad, ännu godare efter 30 SEK i mickron så chokladen mjuknar

• tro  hopp  kärlek

Vispad grädde med lite vaniljsocker i. (5 dl grädde 1 msk vaniljsocker)

mamma gjorde med krossade polkagrisar i en gång det var med gott. för den som tycker om mint.(krossas i dubbla påsar med en hammare)

Men då jag gör fruktsallad  har jag alltid lite outspädd juice i, tex apelsin, eller tropisk. Den blir jättegod då.
    (inte i grädden utan över fruktsalladen) 

Svar på tråden Fruktsallad - vad har man till?