• Anonym (Vet inte...)

Jag som överreagerar eller han som är osmidig??

Under en biltur igår kläckte min sambo ur sej att han tycker att vi blivit två feta jävla julgrisar, och om jag undrar varför han så sällan hade nån sexlust så hade jag svaret där! Han tände inte på mej längre, min rumpa och mina lår hade blivit så stora... Ja, han har gått upp tio kg sen vi träffades och jag 7-8... Han påminde mej om vad han så i börjanav vårt förhållande, han ville inte ha en tjej som var tjock, det var äckligt... Jag som överdriver när jag känner mej sårad eller...? Lite till saken hör att jag haft en utmattningsdepression i snart ett år, inte haft orken att bry mej om vikten. Börjat plugga och sitter mycket still. Inga oseriösa svar tack!! Vill bara höra någon annans syn på situationen...

• Svar på tråden Jag som överreagerar eller han som är osmidig??
  • Anonym

Han är ärlig. Skulle det kännas bättre om han ljög? Det tror jag inte. Ni kan börja äta nyttigt och träna tillsammans kanske för att hitta tillbaks till bättre mående och kärleken!

• fjånkan

Jag har svårt att tro att många _ inte_ skulle uppfatta hans tillvägagångssätt som osmidigt. Om det är ett problem för honom är det ju bra att han tar upp det. Och det var ju en liten gnutta mildrande i alla fall att han klankade på er båda, inte bara på dig.

Men där tar min sympati för hans ärlighet slut. Jag kan lätt komma på flera sätt att framföra samma information eller försöka få till en lösning på problemet utan att så brutalt trycka upp i ansiktet på sin partner hur fel man tycker denne är.

Om jag var du... hade jag varit jäkligt sårad och antagligen rosenrasande. Men om man ska försöka se förbi det; Jag hade fått honom att inse hur fel hans strategi var. Att det sårar mer än hjälper. Vill han på allvar att _ni båda_ ska bli mer lika hur ni var när ni träffades kan ni kanske tillsammans försöka komma på sätt att ta er dit. T ex genom att inte köpa hem onyttigheter som kan vara svåra att låta bli om kvällarna, äta nyttigare mat hemma, se till att båda får tid och möjlighet till träning, tillsammans eller var för sig osv

• Anonym (Vet inte...)

Tack!

fjånkan skrev 2013-02-04 00:35:41 följande:
    Jag har svårt att tro att många _ inte_ skulle uppfatta hans tillvägagångssätt som osmidigt. Om det är ett problem för honom är det ju bra att han tar upp det. Och det var ju en liten gnutta mildrande i alla fall att han klankade på er båda, inte bara på dig. Men där tar min sympati för hans ärlighet slut. Jag kan lätt komma på flera sätt att framföra samma information eller försöka få till en lösning på problemet utan att så brutalt trycka upp i ansiktet på sin partner hur fel man tycker denne är. Om jag var du... hade jag varit jäkligt sårad och antagligen rosenrasande. Men om man ska försöka se förbi det; Jag hade fått honom att inse hur fel hans strategi var. Att det sårar mer än hjälper. Vill han på allvar att _ni båda_ ska bli mer lika hur ni var när ni träffades kan ni kanske tillsammans försöka komma på sätt att ta er dit. T ex genom att inte köpa hem onyttigheter som kan vara svåra att låta bli om kvällarna, äta nyttigare mat hemma, se till att båda får tid och möjlighet till träning, tillsammans eller var för sig osv  

• Anonym (Vet inte...)

Givetvis ska han inte ljuga. Men kanske kan finnas tajming och en gnutta smidighet...

Anonym skrev 2013-02-04 00:34:40 följande:
    Han är ärlig. Skulle det kännas bättre om han ljög? Det tror jag inte. Ni kan börja äta nyttigt och träna tillsammans kanske för att hitta tillbaks till bättre mående och kärleken!

• Anonym
    Anonym (Vet inte...) skrev 2013-02-04 01:02:02 följande:
    Givetvis ska han inte ljuga. Men kanske kan finnas tajming och en gnutta smidighet...
    Förstår vad du menar men tyvärr är inte alla män lika smidiga. Det är mer raka puckar för en del.
  • Anonym

Det är klart han var osmidig och plump, absolut, men trots det tycker jag han är bättre än alla som tycker samma sak men inte säger något alls.

• Vinterankan

Helt klart osmidig men ändå bra att han tog upp det och han pratade ju om sig själv också, inte bara dig. Det blir ju något ni kan göra tillsammans nu att träna och äta rätt.

• Baloo81

Jag förstår att du blev sårad på sättet han sa det på. Han var väldigt osmidig, han kunde ha sagt det på ett bättre sätt. Visst det är inte roligt att höra att man har blviit fet men det är bra att han är ärlig och då kan ni sätta upp en plan tillsammans som gör att ni kan gå ner i vikt.

Svar på tråden Jag som överreagerar eller han som är osmidig??