• fruRoos

Varför funkar det inte?

Har nu gått på lchf 3 eller 4 veckor å har då gått upp bara :(

Vad gör jag för fel??

en dag ur mitt liv ser målen ut så här

05:30 kopp kaffe med grädde

Frukost 07:30- 08:00: Beccon å äggröra på 2 ägg varav jag tar bårt en gula

kl 10:00: en skiva lchf bröd med smör å kalkon korv som ligger på 3k/100gr

Kopp kaffe med coccos olja

kl 12-13 Lunch : En köttbit med nån sås på grädde å ph-ost och lite brocoli

14:30-15 en skiva lchfbröd med smör å ost, kaffe å coccos olja

17.30-18,00 Middag Taco paj på lchf vis

till kvällen kaffe med grädde å i bland lite mandel

Äter jag för många gånger??
    vill då tillägga att jag e gastric by pass opererad kan bara äta lite men ofta
    E detta fel diet för mig tro?? har gått ner en hel del sen gastricen men nu e jag fast å skulle gärna villja gå ner till 55kg då jag bara e 156cm lång. Genom lchf efter som alla pratar så varmt om det å säger att det funkar        

Tacksam på att få råd å tipps vill då inte gå upp mer :( 

• Svar på tråden Varför funkar det inte?
  • Twin Dad

Egentligen är jag fel person att svara eftersom jag är fruktansvärt anti lchf men det verkar som att du borde kunna minska portionerna lite till och slänga in lite sallad. Mindre kalorier men samma mättnadskänsla. Sen verkar ditt sista mål vara lite stort med tanke på tiden på dygnet men det kanske inte är möjligt att äta tidigare med tanke på jobb o.d.
    Sen så är ju träning viktigt och kör du styrketräning ska ditt största och mest proteinrika mål ligga direkt efter träningen.

• fruRoos
    Twin Dad skrev 2013-02-04 11:41:37 följande:
    Egentligen är jag fel person att svara eftersom jag är fruktansvärt anti lchf men det verkar som att du borde kunna minska portionerna lite till och slänga in lite sallad. Mindre kalorier men samma mättnadskänsla. Sen verkar ditt sista mål vara lite stort med tanke på tiden på dygnet men det kanske inte är möjligt att äta tidigare med tanke på jobb o.d.
    Sen så är ju träning viktigt och kör du styrketräning ska ditt största och mest proteinrika mål ligga direkt efter träningen.
    Detta e bara hur jag äter :)
    sen kommer träningen till jag ser till så jag förbränner minst 150-200 kcal var dag, sen om vädret tillåter så går jag 1-2h/ 3g i veckan sen har jag kickboxning 2g/v utöver. Har sallad till vissa dagar medans andra dagar e det grönsaker råa, kokta som stekta. det e ju det att mannen e ju inte hemma förenns då.
    ska kanske bara äta kött å sallad tills kvällsmat då. Efter träning tar jag en protaidryk med vassle i.
  • Duckan

Inte heller nån expert, vänd dig till LCHF-tråden här på fl. Dock äter du många mål per dag och det gör inte den tjejen jag känner som är helt inne på detta.

• Gladskit

Om det är så att du måste äta ofta i och med din GP-operation så får du kanske dra ner på portionerna. En köttbit skriver du till lunch tex. är det en "vanlig" lunchportion? Annars skulle tex. inte jag kunna äta en köttbit med sås och broccoli till lunch och vara så pass hungrig att jag behövde äta igen redan vid 14:30.

Många måste också dra ner på mejerierna, i och med att de innehåller relativt mycket kolhydrater.  

Svar på tråden Varför funkar det inte?