• EnLitenKnöl

Inkl. eller pluss frakt?

Tänkte lägga upp kläder på en facebooksida, tänkte lägga upp ett plagg för 150:- , frakten till detta plagget var på 50:- enligt posten.

Min sambo säger att jag ska lägga ut det för 200:- inkl. frakt för det låter billigare än 150:- plus frakt på 50:-

Vad anser ni, låter det billigare när man skriver inkl.frakt eller pluss frakt? Brukar ni ens tänka på det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Inkl. eller pluss frakt?
  • Moonis

På plagg som säljs styckevis tycker jag det är bättre att lägga utgångspriset och PP efter. 

• minipaj

Jag hade nog skrivit 150 plus frakt 50 kronor. Då låter iallafall plagget billigare. Skriver man 200kr inklusive frakt så vet man inte om frakten kanske bara är på tex. 20 kronor och då hade plagget kostat 180. Då känns det genast dyrare. Hoppas du förstår hur jag tänker. :) Det här är bara vad jag tycker, alla tycker inte lika om allt och tur är väl det. :)

• Moonis
    minipaj skrev 2013-02-04 12:09:47 följande:
    Jag hade nog skrivit 150 plus frakt 50 kronor. Då låter iallafall plagget billigare. Skriver man 200kr inklusive frakt så vet man inte om frakten kanske bara är på tex. 20 kronor och då hade plagget kostat 180. Då känns det genast dyrare. Hoppas du förstår hur jag tänker. :) Det här är bara vad jag tycker, alla tycker inte lika om allt och tur är väl det. :)
    Precis så jag tänkte också. Man vill gärna veta. Annat är det för klädpaket, där kan man gärna inkludera frakten.
Svar på tråden Inkl. eller pluss frakt?