• emelvisd05

Grekland/Cypern

Hej,

hoppas ni kan tipsa mig.

Vi skulle vilja åka till Grekland/Cypern. All inclusive, sandstrand och inte för lång transfer.

Vi är 5 stycken, två vuxna och tre barn under 8 år.

Vilka erfarenheter har ni?

Tack!

• Svar på tråden Grekland/Cypern
  • Skattkistan

Nauscicaa beach på Cypern är ett helt underbart hotell men barnklubb för barnen, all inclusive och en härlig lång sandstrand nära hotellet! Hotellet finns hos fritidsresor!

• emelvisd05

Tack för era svar!

Har nån av er varit på blue village callisto, cypern?
    Kollade på fritidsresors hemsida, men förstår inte riktigt? ligger stranden i anslutning till hotelletet eller inte?  

• Fru Fröken
    emelvisd05 skrev 2013-02-09 22:32:54 följande:
    Tack för era svar!

Har nån av er varit på blue village callisto, cypern?
    Kollade på fritidsresors hemsida, men förstår inte riktigt? ligger stranden i anslutning till hotelletet eller inte?  

Jag har bott där och det finns en strand i direkt anslutning. Man kan dock få finare stränder om man går en bit bort, ca 5 min bort.
    Vi tyckte att hotellet var bra och nu har de ju renoverat lgh, de var ganska slitna när vi var där för 2 år sedan. 
  • emelvisd05

Fru Fröken, vad tyckte ni om maten? Tänkte all inclusive från början, men har faktiskt ändrat mig lite.
     Frukost och middag känns mer lockande. Transfertid? är det långt från flygplatsen?

Tänkte boka en resa i mitten av juni, men är lite rädd att det kan vara för varmt redan då. När var ni där?  

Tack!

• Anne69
    emelvisd05 skrev 2013-02-11 21:07:47 följande:
    Fru Fröken, vad tyckte ni om maten? Tänkte all inclusive från början, men har faktiskt ändrat mig lite.
     Frukost och middag känns mer lockande. Transfertid? är det långt från flygplatsen?

Tänkte boka en resa i mitten av juni, men är lite rädd att det kan vara för varmt redan då. När var ni där?  

Tack!

Jag tycker absolut att ni ska boka all inclusive, för det är "snacksen", dryckerna och all glassen som är guldkanten i all inclusive-konceptet. Och tre barn äter massor av glass, pizzaslice och dricker massor av saft. Det är såååå bekvämt att då ha all in.
  • Fru Fröken

Vi tyckte väl att maten på hotellet var okej men inte mer. restaurangen var slamrig men man kunde sitta ute, då var det bättre. Annars tycker även jag att All inklusive konceptet är perfekt när man åker med barn, ta dricka och glass när man vill, ta annan mat om det första inte smakar bra osv. Sparar mycket tjat samt känns lite lyxigt.

Vi var månadsskiftet aug -sep och det gör jag aldrig om! Det var alldeles för varmt. Vattnet i både hav och pool var ljummet så man kunde ju bada hela dagarna utan att bli kall. Det var bada som gällde i hettan.  Mitten av juni är nog lite bättre men det kan vara väldigt varmt redan då.

Transfer ca 40 min. 

• Smilly

Kreta i juni.... Vad tror ni om det? Kallt i havet läste jag någonstans. Någon som varit där då?

• Anne69

Trevligt men kallt i havet. Mycket varmare om ni åker längre österut, tex Cypern.

• Smilly

Poolerna var inte uppvärmda på hotellet men de kanske har hunnit värmas av solen ändå....?

• Smilly

Vi vill inte ha för varmt i luften eftersom vi reser med små barn men tråkigt om de inte kan bada i varken pool eller hav... :( Cypern kollade vi men det var så dåliga flygtider, mitt i natten både ner och hem.

• pågmamman

Calisto e bra. Välj en premium lägenhet med delvis skymd havsutsikt. De ligger jätte fint ð??? Man kan fixa mat i lgh så vi körde inte med all incl. Men åt ibland på restaurangen på hotellet o ibland på ngn närliggande

• mimamima

Vi reste med Langley resor till Kreta i maj och det kunde gärna fått vara liiite varmare, nu tror jag att just det året var maj lite kallt! Å andra sidan var vi på Egina i början av juni ett år och då var det värmebölja.. Alldeles för varmt för våran då ettåriga dotter! Men början på juni borde verkligen vara ok!
    Langleyresor har frukost+middag, vilket var perfekt... Då kunde man gå ner till stranden och äta lunch där på dagen! Fantastisk mat på hotellet, urtrevlig personal, personligt, mysigt... Jättebra pool med barndel och superbra barnklubb... Vi var bara så supernöjda...:) vår dotter var 3 år när vi var där!

• pågmamman

Stranden på calisto e suverän. Finns 2! Den ena lite större med jätte fin sand med lite tavernor - tar ngt minuter att gå dit. Den andra rakt nedan för hotellet e lite stenig men helt ok den med

Svar på tråden Grekland/Cypern