Inlägg från: Fru Fröken |Visa alla inlägg
  • Fru Fröken

Grekland/Cypern

emelvisd05 skrev 2013-02-09 22:32:54 följande:
    Tack för era svar!

Har nån av er varit på blue village callisto, cypern?
    Kollade på fritidsresors hemsida, men förstår inte riktigt? ligger stranden i anslutning till hotelletet eller inte?  

Jag har bott där och det finns en strand i direkt anslutning. Man kan dock få finare stränder om man går en bit bort, ca 5 min bort.
    Vi tyckte att hotellet var bra och nu har de ju renoverat lgh, de var ganska slitna när vi var där för 2 år sedan. 
  • Fru Fröken

Vi tyckte väl att maten på hotellet var okej men inte mer. restaurangen var slamrig men man kunde sitta ute, då var det bättre. Annars tycker även jag att All inklusive konceptet är perfekt när man åker med barn, ta dricka och glass när man vill, ta annan mat om det första inte smakar bra osv. Sparar mycket tjat samt känns lite lyxigt.

Vi var månadsskiftet aug -sep och det gör jag aldrig om! Det var alldeles för varmt. Vattnet i både hav och pool var ljummet så man kunde ju bada hela dagarna utan att bli kall. Det var bada som gällde i hettan.  Mitten av juni är nog lite bättre men det kan vara väldigt varmt redan då.

Transfer ca 40 min. 

Svar på tråden Grekland/Cypern