Inlägg från: lykantrophona |Visa alla inlägg
  • lykantrophona

Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?

Hehe, hade ju varit kul då jag själv är bi. :P
    Har varit ihop med två olika bisexuella killar. Men... bara för att någon är bi betyder det ju inte att de legat med samma kön innan? Man kan ju vara bi och oskuld liksom. Med den ena killen var jag lite chockad över att han hade haft analsex (eftersom jag tyckte det var äckligt), men huruvida det hade varit med en kille eller tjej hade ju liksom inte spelat roll.

Nu är jag ihop med en straight kille.

• lykantrophona
    Sosan72 skrev 2013-02-04 16:42:33 följande:
    Samma här!

Och som fler sagt, har han inte berättat det innan vi blev ett "seriöst par" så kan han dra åt h-vete! Lätt, och flera gånger om...
    Men vad är egentligen problemet? Att det är äckligt med bögsex eller?

För han som person ändras ju inte. Det är ju en annan sak att inte attraheras av någon baserat på utseende eller kroppspråk, det är ju inget som ens går att dölja eller ignorera. Men baserat på sexuella fantasier eller tidigare erfarenheter?
  • lykantrophona
    Anonym skrev 2013-02-04 19:23:07 följande:
    Jag kan säga att jag hade inte kunnat fortsätta vara tillsammans med min kille om han berättar att han har ljugit för mig om dels sin sexualitet och dels vilka han har legat med, efter åtta år.

Sen hade jag inte gillat faktumet att ligga med en man som har legat med en annan man eftersom akten i sig inte tänder mig alls utan snarare äcklar mig. Det beror nog till stor del pågrund av att det är analsex istället för vanligt sex.

Och då är ändå jag bi och jag brukar ha analsex, men jag tycker ändå såhär. Min sambo har inte haft analsex med någon annan än mig, och på nått vis äcklar det mig mer att tänka att han har haft analsex med någon än vad det äcklar mig att han har haft vaginalt sex med någon. Dessutom så tycker jag att män som ligger med andra män oftast är mer feminina till sättet, eller att de gillar att bli dominerade eller dominera någon, och det finns typ inget jag tycker är mer avtändande än det.

Det kan ha mycket med porr att göra för min del, då det är de enda gångerna jag bevittnat två män ha sex med varandra och det ser ut att ALLA gånger jag sett det i porr, att handla om enbart dominans, inte om att göra det skönt för varandra utan att förnedra sig själv eller dominera någon annan. Sen behöver ju inte förhållanden vara som i porr världen, det är nog större chans att det inte är så, men jag tror att om min kille skulle tända på killar så skulle jag finna det oattraktivt, då det delvis skulle kännas som en förolämpning, som att jag var manlig eller något liknande.

Dessutom skulle det få upp frågor som, vill han utforska sin bisexuella sida mer då jag endast kan uppfylla den ena sidan osv.
    Snacka om fördomar... alla män som har sex med män har inte analsex. Det behöver inte handla om dominans. Bisexuella behöver inte vara feminina. Och så tror du att porr speglar verkligheten.

En sak att vara upprörd över att ens partner dolt något i lång tid, en annan sak att ha en massa fördomar om bögar och bikillar.

• lykantrophona

Hur många av er antar att någon är straight tills personen säger något annat? Dejtar jag någon brukar jag av nyfikenhet fråga vad de har för sexuell läggning. Om de ljuger och jag får reda på det, så skulle jag bli sur. Men jag skulle aldrig anta att en kille är straight bara för att han är intresserad av mig!  Och om någon aldrig hade frågat, och sen blir för att personen "inte har berättat"... sorry, men hur ofta kommer straighta personer ut som hetero?

• lykantrophona
    semlorna skrev 2013-02-04 19:43:09 följande:
    Jag och min man har pratat lite om tidigare partners och sexualitet, berättar han inte en sån sak då anser jag att det är att undanhålla.
    Hm... man kan ju vara bi även om man vara varit ihop av personer av ett kön förut. Nu vet jag inte hur diskussionen har gått, men jag tycker ändå det är lite konstigt att prata om det som om man undanhåller viktig information. Huruvida han är bi eller straight påverkar ju ändå inte ert gemensamma sexliv. Man blir inte "mindre bisexuell" av att vara ihop med en av motsatt kön. Man döljer ingenting.

En av killarna jag var ihop med trodde jag länge var oskuld (... för att han sa att jag var  den första tjejen han kände något för, han var blyg osv. Jag blev lite chockerad när jag fick veta att han legat med flera killkompisar. Men å andra sidan, jag hade ju inte frågat om han var oskuld eller om hans läggning? Han hade ju inte gjort något fel.
  • lykantrophona
    Äppelpaj80 skrev 2013-02-04 20:09:22 följande:
    Nimcoppop- På vilket sätt menar du att jag har något emot bisexuella människor? Förklara gärna exakt vad du menar med det grova uttalandet!!
    För att du blir äcklad av en typ av sex som han -kanske- har haft innan dig, så skulle ni inte "matcha varandra alls". Är ens partners eventuella sexuella historik allt som spelar roll, eller tror du att bisexuella killar är på något visst sätt?
  • lykantrophona
    Äppelpaj80 skrev 2013-02-05 14:06:07 följande:

Att inte bli upphetsad av tanken på två killar som har sex med varandra och att "äcklas" är inte direkt samma sak, eller? :-/

Men visst jag tycker tanken på två killar som har sex med varandra känns lite "obehaglig"annars skulle jag ju som ni inte alls bry mig. Jag har inget emot homosexuella heller, men är ärligt talat inte helt bekväm med tanken på att två killar har sex med varandra. Jag bryr mig inte om vad andra gör där hemma och har inget problem med att folk blir kära i samma kön osv. Men skulle en kille jag var intresserad av vilja ha sex med killar skulle det kännas väldigt obekvämt tror ja. Men jag är antagligen helt unik, men troligtvis inte.  
    Men tänker du ofta på vad din partner har gjort innan dig? Spelar det så stor roll? Eller kan du ignorera att en person haft avtändande sex med andra förr, eftersom personenen ifråga vill ha sex med DIG nu?

"Jag har inget emot bögar, men jag tycker det är obekvämt att tänka på att de har sex med varandra" -_- Tänk inte på det då?
Svar på tråden Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?