Anonym skrev 2013-02-04 19:23:07 följande:
Jag kan säga att jag hade inte kunnat fortsätta vara tillsammans med min kille om han berättar att han har ljugit för mig om dels sin sexualitet och dels vilka han har legat med, efter åtta år.
Sen hade jag inte gillat faktumet att ligga med en man som har legat med en annan man eftersom akten i sig inte tänder mig alls utan snarare äcklar mig. Det beror nog till stor del pågrund av att det är analsex istället för vanligt sex.
Och då är ändå jag bi och jag brukar ha analsex, men jag tycker ändå såhär. Min sambo har inte haft analsex med någon annan än mig, och på nått vis äcklar det mig mer att tänka att han har haft analsex med någon än vad det äcklar mig att han har haft vaginalt sex med någon. Dessutom så tycker jag att män som ligger med andra män oftast är mer feminina till sättet, eller att de gillar att bli dominerade eller dominera någon, och det finns typ inget jag tycker är mer avtändande än det.
Det kan ha mycket med porr att göra för min del, då det är de enda gångerna jag bevittnat två män ha sex med varandra och det ser ut att ALLA gånger jag sett det i porr, att handla om enbart dominans, inte om att göra det skönt för varandra utan att förnedra sig själv eller dominera någon annan. Sen behöver ju inte förhållanden vara som i porr världen, det är nog större chans att det inte är så, men jag tror att om min kille skulle tända på killar så skulle jag finna det oattraktivt, då det delvis skulle kännas som en förolämpning, som att jag var manlig eller något liknande.
Dessutom skulle det få upp frågor som, vill han utforska sin bisexuella sida mer då jag endast kan uppfylla den ena sidan osv.
Snacka om fördomar... alla män som har sex med män har inte analsex. Det behöver inte handla om dominans. Bisexuella behöver inte vara feminina. Och så tror du att porr speglar verkligheten.
En sak att vara upprörd över att ens partner dolt något i lång tid, en annan sak att ha en massa fördomar om bögar och bikillar.