• drömmenomettbarn

Hjälp med storlek på PoP´s vindfleece, 62 el 68?!

Hej!
    Har en son på tre månader, som har stl 62 nu på de flesta kläder. Fått en Polarn och Pyret vindfleece-overall i stl 62, som är något stor ännu, så jag har inte börjat använda den. Nu har jag lite beslutsångest om jag ska försöka byta den till en stl 68, för att kunna ha till hösten istället. Det vore synd om han bara kunde ha den någon månad nu under våren, för att det sen blir för varmt, och så är den för liten i höst.... Hur skulle ni gjort? När har era barn haft vindfleece i stl 62 resp. 68? 
    Tacksam för lite tips! 

• Svar på tråden Hjälp med storlek på PoP´s vindfleece, 62 el 68?!
  • Ellikapellika

Hur gammalt är ditt barn?
    Du behöver nog större än 68 om den ska passa i höst tror jag. Det är ändå 8 månader kvar innan hösten är här.

Var bor du?
    Vi bor långt ner i södra sverige och jag använder vindfleecen på tösen nu. Ibland med ett ullställ under, ibland som den är med bara vanliga kläder under.
    Vi använder strl 74 nu när hon är 8 månader och den är lite stor så hon lär kunna ha den större delen av våren också.
    62 hade hon som 3-4 månaders och 68 mellan 5-7 månader.

• Pissenisse

Min son är nio månader och har stl 92 förresten... Det är väldigt olika så köp när det är dags..

• drömmenomettbarn

Ellikapellika: Han är tre månader nu, och precis 62 cm lång. Vi bor i södra Sverige.
    Pissenisse: Jo, det är så klart svårt att förutse vilken stl de kommer ha i höst, jag tänkte mer att det vore synd om man inte kan använda den jag har nu i stl 62 så länge, därför jag funderade på att byta till större, innan jag börjar använde den jag har nu.
    I och för sig kommer man väl behöva overall ett par månader till och den är ju inte så jättetjock.  
    Svårt! 

• nozpa

Hur stor är overallen nu då? Till hösten kanske han har stl 80-86. Svårt att veta, men tror att 68 är fööör litet till hösten. Har han 62 nu och du ska ha den i några månader hade jag ändå bytt den till 68.

• Takex

Min son har vindfleece overallen och har haft den hela vintern. Sen är i 62 och den kommer han nog aldrig riktigt växa i den är så lång i kroppen! Min pojke är 4 månader och fötterna går inte längre att vika upp helt men armarna är okej. Han har 56/62 i vanliga kläder.
    Bör tillägga dock att han är halv asiat så han har lite mer av sin pappas kropp än min verkar det som :)

Min kille växer väldigt långsamt på längden sånger hösten hade jag köpt 74/80. 68 till hösten låter för litet! Bättre att den är lite stor :)

• Familjen L

Jag hade en pop vindfleece till min son bra länge. Den var i strl 68 och min son är född 21/2-2011. Han kunde ha den hela våren, då var overallen stor, väldigt stor. Sen på hösten kunde han fortfarande ha den, trots att han då hade 74 i strl. Pop är stora i storlekarna.

• I969

Vår son är född i mars och vi hade strl 74 som han visserligen drunknade lite i i början, men han hade den hur länge som helst! Och då är han rätt biffig och lång. Sista månaderna kunde man så klart inte vika över vantar/tossor längre men det gjorde inget. Han hade bara den och ett par galonisar, så smidigt att både krypa och börja gå i ute  

• Bling1975

Tycker att pop windfleece är lite knepig i storleken. Min dotter är ganska normal enligt kurvorna och 10 månader gammal. Hon har strl 74 och 80 i vanliga kläder, mest 80 nu då hon är 76 cm. Men hennes pop overall i strl 74 känns fortfarande väldigt stor. Hon har växt i den på längden (i grenen) och kan inte ha övervik på fötterna, men den är fortfarande väldigt bred och på händerna kan hon lätt ha övervik eftersom halva armarna inte ens når ut i ärmarna.

Men de växer fort och en windfleece använder man ju långt in på våren. Men vill du byta så skulle jag nog ha satsat på en 74 eller 80 till hösten. Bäst är ju om du kan lämna tillbaka och köpa en när det är dags istället.

• Litet My

Våran pop windfleece i strl 68 var exakt lika stor som en 74 av 2 andra märken,så man får tänka att de är stora, dock går de ju att vika upp sedan så man kan ha dem länge.

• enlitenbitkaka

Vi hade en i storlek 56 till vår dotter som är född i mars och den är knappt använd, den var för stor. Och när hon växt i den var det för varmt. Nu har hon en 74 och har kunnat ha den hela vintern och nu börjar den bli för kort, knappa 11mån.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • Mimmi77

Hade exakt samma problem! Bytte till 68 som användes till hösten/ vintern då barnen var runt 8-12 månader! Yngsta som är rätt liten kommer kunna ha den längre än så tror jag!

• Kevlarsjäl

Han lär nog behöva en större storlek än 68 på hösten, det är ju ca ett halvår kvar tills hösten så kanske du ska byta till ytterligare en storlek större 74 kanske, han lär ju ha växt en del till hösten. Dock är det ju väldigt olika, min son är sju månader och har strl 56/62 på kläder och 56 har han kunnat ha i flera månader nu. Så 68 kan passa men hade jag vart du så hade jag bytt till 74 för säkerhetsskull, sen tror jag även om du inte byter att han lär kunna använda den åtminstone ett par månader till.

Svar på tråden Hjälp med storlek på PoP´s vindfleece, 62 el 68?!