• Oförglömlig

Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm

Ja just nu kan jag tänka mig båda allternativen.... Har en dotter på snart 10 månader född 14/4-2012. Hon ska jämt vakna 1-3 ggr per natt gärna ha bröstet men jag försöker sluta amma hon sover bättre på ersättning/välling. Men ibland går de inte! Som i natt. Vaknade ca 2 tog lite välling somnade, lades i sin säng och vaknade. Göra om allt somnar lades bredvid mamma tillslut då ja hon vakna å leta bröst fick bröst och sov gott mamma tog bröst liten TROR DWT ELLER EJ HON VAKNa!!! Efter många om och men somnade hon Och sov oroligt! Andra nätter vaknar hon på och brukar somna om relativt fort men ska gärna nu igen vakna någon gång mellan 2-4 å vara vaken 1-3 timmar:/ Hon får inte leka utan det är mörkt å hon ligger i famnen å får slappna av eller ja streta gosa mysa streta..... Blir tokig fåf inte sova är jätte trött!! Sonen har varit mycket dålig så har han hemma från dagis nu efter att han avslutat penicillin å vart sjuk sedan 30/12..... En natt bröt jag ihop orkar inte dessas nätter! Vill bara ge bort henne ibland. Skulle klara Max 2 dagar å 2 nätter haha!! Ville bara skriva av mig. Hoppas man fattar något ur denna röriga text.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 11:32
    Tack för bra tips=)

har fått ordning på allt hemma nu=) dottern har slutat amma, mina bröst mår bättre, jag sover bättre men bäst av allt! Dottern sover bättre på både kvällar och nätter! hon vaknar en gång mellan 22-00 å äter och en gång mellab 3-5 å äter.

ibland gnäller hon lite på kvällen men du vyssar jag på sängen som nu har vyssanlulltassar på sig=) och då somnar hon om!

dock försöker jag få mannen att inte plocka upp henne på lvällen utan först vyssa lite på sängen. men han är såå snabb på att plocka upp henne å då vaknar hon! när jag vyssar sängen somnar hon oftast om med en gång=)

• Svar på tråden Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm
  • hannis

Tyvärr är det väldigt svårt att förstå vad du skriver men du är trött och barnet sover dåligt så jag sänder en tröstkram. Hoppas det blir bättre snart!

• HWR

Fy sjutton, jag vet hur det är!! Mina barn sover också dåligt i perioder..och det värsta är att de aldrig kan synka med varandra! Min äldsta är 3 år och har nattskräck till och från. Min yngsta är 19 månader och har hamnat i värsta separationsfasen.
    Men mellan allt så sover de bättre. Efter 3 år har jag vant mig vid att inte få sova en hel natt. Det enda positiva är att de i snitt bara vaknar en gång per natt nu...

Jag vill mest bara skicka en kram! Försök vila på dagen när barnen sover. Om äldsta inte sover på dagen så kan han kanske kolla på en film så du kan slumra till i soffan?

• NollÅtta

När sonen var 10 månader var jag också trött på att bli väckt flera gånger per natt för att han ville amma. Jag var SÅ slut. Han åt gröt på kvällen så jag visste att han egentligen inte behövde äta på natten. Jag tror inte din dotter heller behöver äta på natten, inte om hon äter bra under dagen och innan hon somnar.

Vi bestämde att sluta natt-amma. Jag sov på soffan och pappan fick ta sonen i 2 nätter. När sonen vaknade så tog pappan honom i famnen och vaggade och sedan la ner honom. Efter det sov sonen hela nätter, 8-10 timmar i sträck ibland ofta. Det handlar om att bryta en vana, och det går kanske inte om du ska ligga bredvid bebisen och "lukta mjölk".
    Lycka till

• Sofia 81

Jag hade samma sak med mitt första barn i den åldern, han sov oroligt och vaknade typ 1 gång/timme och ville amma. Till slut bestämde jag mig för att sluta amma helt. Det blev 2-3 riktigt jobbiga nätter då han ville amma, men inte fick. Men sen gick det bra och han sov så mycket bättre. Så mitt tips, sluta amma helt!

• Angie99

Fattar om du är trött, sömnbrist är värsta tortyren. Men hur mycket sover hon på dan? Hon kanske behöver vara vaken mer på kvällen?

• Maximusen

Din dotter är helt normal, de har en sån period som tillhör utvecklingen vid den åldern. min son är exakt likadan! Det går över, trots att det inte är nån tröst nu.

Pappan får avlasta dig så att ni turas om. Tror inte att bebisen är hungrig egentligrn utan använder bröstet som en trygghet och för att få mys och närhet.detkan lika gärna pappa ge.

• lnflrmn

Jag fick tipset att ge vatten på natten, tredje natten sov han över ett mål.. Kan tillägga att han åt bra dagtid, och fick i sig allt han behövde.

• Oförglömlig

Har funderat på att be mamma ha henne 2-4 nätter å se om de blir bättre. Kan ju bara hoppas....

NollÅtta skrev 2013-02-04 19:57:18 följande:
    När sonen var 10 månader var jag också trött på att bli väckt flera gånger per natt för att han ville amma. Jag var SÅ slut. Han åt gröt på kvällen så jag visste att han egentligen inte behövde äta på natten. Jag tror inte din dotter heller behöver äta på natten, inte om hon äter bra under dagen och innan hon somnar. Vi bestämde att sluta natt-amma. Jag sov på soffan och pappan fick ta sonen i 2 nätter. När sonen vaknade så tog pappan honom i famnen och vaggade och sedan la ner honom. Efter det sov sonen hela nätter, 8-10 timmar i sträck ibland ofta. Det handlar om att bryta en vana, och det går kanske inte om du ska ligga bredvid bebisen och "lukta mjölk". Lycka till

• Oförglömlig

Hon kan sova ca 3 timmar och ibland bara 30min till 2 timmar men liktförbannat ska hon vara vaken. Men har kännt i munnen det är tänder på g. Hon sov bättre i natt med Alvedon och mig som napp. Fick mer sömn men ont inkroppen av de.... Nä får bli å ta bort bröstet helt. Är ändå mest napp då jag inte har så mycket mjölk.

Angie99 skrev 2013-02-04 20:06:56 följande:
    Fattar om du är trött, sömnbrist är värsta tortyren. Men hur mycket sover hon på dan? Hon kanske behöver vara vaken mer på kvällen?

• Oförglömlig

Vet att du har rätt. Hon är en pappa gris och somnar bäst hos han på natten tills hon blir nedlagd. Hon vill verkligen ha närhet å mysa massa. Använda mig som napp. Bara hoppas detta går över snart:) blir inget mer barn på ett tag hihi:D

Maximusen skrev 2013-02-04 20:14:39 följande:
    Din dotter är helt normal, de har en sån period som tillhör utvecklingen vid den åldern. min son är exakt likadan! Det går över, trots att det inte är nån tröst nu. Pappan får avlasta dig så att ni turas om. Tror inte att bebisen är hungrig egentligrn utan använder bröstet som en trygghet och för att få mys och närhet.detkan lika gärna pappa ge.

Svar på tråden Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm