• missan75

Vad är skillnaden mellan en kk och en älskare/älskarinna?

Först tänkte jag att en älskare/ älskarinna är ett snyggare ord för en kk. Men sedan började jag fundera på om en kk är något man har som singel och en älskare/älskarinna om man redan är i en relation, dvs namnet för den som man har den utomäktenskapliga relationen med. Fast det skulle väl lika gärna kunna kallas kk även det? Eller är det de yngre som säger kk och de äldre som säger älskare/älskarinna?? Någon som kan reda ut begreppen?

• Svar på tråden Vad är skillnaden mellan en kk och en älskare/älskarinna?
  • Bjoer

För min del är kk en kompis som man har sex med. Inga romantiska känslor är inblandade. En älskare/älskarinna är av mer romantisk natur och oftast något man har när man redan är i ett annat förhållande.

• Anonym

KK känns som en ganska platt relation - sex y nada mas. Med en älskarinna kan det ingå andra delar som att göra saker tillsammans som inte handlar om sex och ibland kunna vara ett stöd för varandra.

• Fröken reserverad

KK- där är det bara knulla. Inte gå promenader, äta middag ihop..kolla på tv. Utan knulla och sen skicka hem hen.

Älskare/ älskarinna - där finns det mer bakom. Inte lika ytligt. En värme.  

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (Erfaren Man)

Frk Reserverad; "spot-on" inte mycket att tillägga.

Av erfarenhet kan jag för min egen del tillägga att:
    För en KK så räknas nästan enbart det sexuella intresset och färdigheterna, utseendet betyder väldigt lite.
    För en älskarinna gäller även andra kriterier, att vi klickar på flera plan, ömsesidig respekt och förtroende, att vi kan umgås även utanför sängen, att hon har ett för mig attraktivt utseende, etc.

• Tom Araya

För mig är KK någon man både har sex och vänskap med och därför köper jag inte alls att det bara kan handla om sex.

Älskare/älskarinna känns mer som att det är någon man är med istället för sin man/fru.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Erfaren Man) skrev 2013-02-05 14:58:11 följande:
    Frk Reserverad; "spot-on" inte mycket att tillägga.

Av erfarenhet kan jag för min egen del tillägga att:
    För en KK så räknas nästan enbart det sexuella intresset och färdigheterna, utseendet betyder väldigt lite.
    För en älskarinna gäller även andra kriterier, att vi klickar på flera plan, ömsesidig respekt och förtroende, att vi kan umgås även utanför sängen, att hon har ett för mig attraktivt utseende, etc.
    Jag måste fråga, blev lite nyfiken. Du kan ha en kk som du inte tycker är attraktiv? Vari ligger lusten till sex med henne då? Betyder det att du kan ha nästan vilken kvinna som helst som kk så länge hon är bra i sängen? Jag måste vara fysiskt attraherad av mannen, dvs tycka att hans utseende är attraktivt, även om ingen annan tycker det
  • Anonym (Erfaren Man)

kvinna; nej jag föredrar en kk som jag tycker är attraktiv, men det måste inte absolut vara ett särskilt attraktivt utseende.
    Det är ju den sexuella upplevelsen och tillfredsställelsen som är det viktigaste mellan oss och då finns så mycket mer som har betydelse än just utseendet! Ska vi vara helt ärliga så finns ju exempel när ett vacker utseende har varit till hinder för en god sexuell upplevelse...
    Hon kan se kåt ut utan att vara direkt vacker Skrattande, hon kan vara attraherande för mig genom att vara kåt, åtrå mig, bekräfta mig och tända väldigt mycket på mig. Även sådant, och mycket annat, är attraherande för mig. Många gånger kan sådant gott och väl betyda mer för mig, när det gäller en kk, än ett direkt attraktivt utseende.

Men när det gäller min älskarinna så föredrar jag även att hon har ett direkt attraktiv utseende, alltså att jag tycker att hon är snygg/vacker.

Hoppas du nu kan förstå hur jag menar?
    Fast kanske denna skillnad präglas starkt av ett manligt perspektiv? Dock känns det för mig som om mina kk har haft ungefär samma uppfattning och värdegrund(?).

• visma1
    Tom Araya skrev 2013-02-05 17:06:23 följande:
    För mig är KK någon man både har sex och vänskap med och därför köper jag inte alls att det bara kan handla om sex.
    Håller med dig angående KK-relationen, man kan ju gilla en person väldigt mycket utan för den sakens skull vara kär i den. Därav kan och vill man göra fler saker än bara knulla med en KK om tid finnes.
  • FjärilVingad73
    Tom Araya skrev 2013-02-05 17:06:23 följande:

Älskare/älskarinna känns mer som att det är någon man är med istället för sin man/fru.
    Håller med dig, Tom!
    En KK-relation kan innehålla vänskap, och för mig har de kk-relationer som varit bäst innehållit både sex och vänskap.

Kopplar också älskare/älskarinna som någon man har en affär med vid sidan av sitt riktiga förhållande.
  • Anonym

Skillnaden ligger väl i att om man har en KK som är singel så finns det större att personen har en ryggrad , en person som redan är i ett förhållande är så gott som alltid en ryggradslös fegis.

• Anonym (Erfaren Man)

Innan man dömer ut andra som ryggradslösa osv kanske man ska vara vidsynt nog för att förstå att det finns de som ser livet på ett annat sätt och som har andra värderingar än jag själv?
    Jag tycker att det verkar bli allt vanligare med förhållanden där den ena eller båda parter unnar sin partner ett litet äventyr ibland...
    Även om detta sätt att leva inte passar för dig eller för mig så kanske man inte ska döma ut alla andra?

• Anonym
    Anonym (Erfaren Man) skrev 2013-02-06 13:22:14 följande:
    Innan man dömer ut andra som ryggradslösa osv kanske man ska vara vidsynt nog för att förstå att det finns de som ser livet på ett annat sätt och som har andra värderingar än jag själv?
    Jag tycker att det verkar bli allt vanligare med förhållanden där den ena eller båda parter unnar sin partner ett litet äventyr ibland...
    Även om detta sätt att leva inte passar för dig eller för mig så kanske man inte ska döma ut alla andra?
    Flosker hit och flosker dit , att bedra sin partner är ryggradslöst , människor med ryggrad ser till att bearbeta problemen eller separera , oavsett vilken syn man har på livet. Det du pratar om är öppna förhållanden och det är en helt annan sak , där är bägge med på noterna
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Erfaren Man) skrev 2013-02-05 23:29:44 följande:
    kvinna; nej jag föredrar en kk som jag tycker är attraktiv, men det måste inte absolut vara ett särskilt attraktivt utseende.
    Det är ju den sexuella upplevelsen och tillfredsställelsen som är det viktigaste mellan oss och då finns så mycket mer som har betydelse än just utseendet! Ska vi vara helt ärliga så finns ju exempel när ett vacker utseende har varit till hinder för en god sexuell upplevelse...
    Hon kan se kåt ut utan att vara direkt vacker Skrattande, hon kan vara attraherande för mig genom att vara kåt, åtrå mig, bekräfta mig och tända väldigt mycket på mig. Även sådant, och mycket annat, är attraherande för mig. Många gånger kan sådant gott och väl betyda mer för mig, när det gäller en kk, än ett direkt attraktivt utseende.

Men när det gäller min älskarinna så föredrar jag även att hon har ett direkt attraktiv utseende, alltså att jag tycker att hon är snygg/vacker.

Hoppas du nu kan förstå hur jag menar?
    Fast kanske denna skillnad präglas starkt av ett manligt perspektiv? Dock känns det för mig som om mina kk har haft ungefär samma uppfattning och värdegrund(?).
    Ja. jag förstår vad du menar. Tror jagSkrattande. Jag tror nog att fler män än kvinnor tänker som du, generellt sett. Jag känner igen resonemanget om jag nu uppfattat det rätt. Men  du måste vara attraherad av den icke så fagra damen fattar jag det som, och attraktionen baseras på att hon är kåt på dig, för att uttrycka det enkelt? För egen del räcker det inte att en man är kåt på mig, jag måste tycka att han är attraktiv/ sexig även om han inte är typiskt snygg.
  • telgebo

Jag har samma uppfattning som Tom, att en KK för mig är en jag en vänskap med och sex och vi har inte bara sex.

En älskare/älskarinna känns mer som man har när man redan är i ett förhållande (gift)

Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Vad är skillnaden mellan en kk och en älskare/älskarinna?