• Anonym (Minirumpan)

Hur gör jag för att få större rumpa??

Hej alla!
    Jag har nästan alltid haft en ganska ickeexisterande, platt rumpa. Just nu väger jag 52kg till 168cm men även när jag vägt uppåt 60kg så är rumpan platt. Jag skulle vilja ha en större, rundare och fastare rumpa. Hur ska jag göra för att uppnå det? Går det att träna till sig en större rumpa? Hur gör jag? Hjälp!!

• Svar på tråden Hur gör jag för att få större rumpa??
  • Anonym (gf)

Ja, du kan träna dig till en större rumpa. Knäböj och utfall med mycket vikter på stången så ska du se att det börjar växa.

• XcsM

Det finns massor av styrkeövningar du kan göra för att öka sätesmuskelns storlek.
    Jägarvila, benböj, squats mm. För att volymen skall öka i den grad du önskar måste du nästan ha tillgång till gym. För att få störst möjliga volym skall du göra 3-5 set med 8-12 repetitioner i varje set. 
    I övrigt är utfallssteg i uppförsbacke (och jogg/löpning nerför backen) en underskattad, men grym, träningsform.
    Du kan också varva utfallsstegen på väg upp med löpning om du orkar. 

• Anonym

Du kan endast åstadkomma extremt liten skillnad med träning, vill du ha putrumpa men inte är född med en svank, får du operera in implantat. O till alla er som vrålar "nääää det behöver hon inte" så får ni visa bilder på någon som fått ORDENTLIG skillnad på putet av benböj.

• Anonym (gf)
    Anonym skrev 2013-02-05 14:22:06 följande:
    Du kan endast åstadkomma extremt liten skillnad med träning, vill du ha putrumpa men inte är född med en svank, får du operera in implantat. O till alla er som vrålar "nääää det behöver hon inte" så får ni visa bilder på någon som fått ORDENTLIG skillnad på putet av benböj.
    ptphilip.se/2012/11/rumpor-fore-och-efter/
  • Anonym

Ser tyvärr ingen skillnad på just putet på de där bilderna sorry

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-05 16:11:52 följande:
    Ser tyvärr ingen skillnad på just putet på de där bilderna sorry
    Får jag föreslå glasögon? Drömmer
  • Anonym (gf)
    Anonym skrev 2013-02-05 16:14:48 följande:
    Får jag föreslå glasögon? Drömmer
  • XcsM
    En ren gissning: du är inte utbildad inom ämnet träning, fysiologi och muskeluppsättning?
  • XcsM
    Och av ren nyfikenhet: är rumpan den enda muskeln i kroppen man enligt dig inte kan volymträna? Och vad grundar du detta på i så fall?
  • Anonym (gf)
    XcsM skrev 2013-02-05 16:35:18 följande:
    Och av ren nyfikenhet: är rumpan den enda muskeln i kroppen man enligt dig inte kan volymträna? Och vad grundar du detta på i så fall?
    Jag är också nyfiken.
Svar på tråden Hur gör jag för att få större rumpa??