• En blå giraff

VAB hela tiden *suck*

Har en 1,5-åring som började dagis i augusti och det har varit ett långt vabbande nu ända sedan oktober. Han har haft 4 rejäla förkylningar (varit hemma mint 1 vecka varje gång) samt magsjuka två gånger. Känns som om han är hemma mycket mer än på dagis. Jag VET att det är normalt att små barn som nyss börjat dagis kan ha upp till 12-15 förkylningar om året utan att det är konstigt alls. Men jag är inte van då min äldsta son inte alls var sjuk så här mycket när han var liten (han gick iofs hos dagmamma och det kanske har haft ganska stor inverkan). Det är ju så många barn och mycket baciller på dagis. Jag vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, jo kanske höra om det finns andra som vabbar/vabbat mycket och vid vilken ålder det blev mindre?

• Svar på tråden VAB hela tiden *suck*
  • fortsätt paddla

Efter 3 år släpper det. Det blir bättre. Jag lovar.
    Har tre flickor. Vi har vabbat:D
    Den äldsta på 8 år har hitintills varit hemma från skolan 2 dagar.
    Den yngsta på 2,5.. jag vågar inte räkna.

• Mabaja

Nu är jag visserligen föräldraledig men vår stora tjej som går på dagis hann med 5 dagar i januari. I övrigt var hon sjuk! Tre veckor i streck dessutom men med olika åkommor...

• En blå giraff

Är det extra mycket sjukor i år? Jag hörde på nyheterna att vabb-dagarna slagit rekord.... Tur vi har en snäll morfar som hjälper oss ganska mycket med vab annars skulle våra jobb bli tokiga...

• Mabaja

Jag vet bara att de varnat om "vabruari" på nyheterna så nu är vi nog inne i värsta tiden!

• Ellikapellika

Snart är det vår och då lättar det!
    Nästa år är hon äldre och bättre rustad och sjukorna blir förhoppningsvis färre.
    Hav förtröstan! This too shall pass Hjärta

• Busbellan

Vet hur det är, skitjobbigt minst sagt!
    Jag har en 5,5 åring och än är det inte det minsta bättre. Vi är nu inne på fjärde sjukan sedan juldagen 

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden VAB hela tiden *suck*