• Smultroneet

måste man ha pass för att åka in i Norge?

Svärmor ringde nyss o sa att hon hade hört att dom ändrat regler så man måste ha pass när man åker in i Norge? Vi ska nämligen t fjällen snart o hade tänkt åkt över till Norge. Sen undra ja hur det e med småbarn behöver dom ha något pass eller liknande ?

• Svar på tråden måste man ha pass för att åka in i Norge?
  • CMM

Så länge ni är medborgare i något nordiskt land behöver ni inga pass för att resa till Norge.

Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • bradfield

De hade lite skärpta kontroller i december när fredspriset skulle delas ut, men annars verkar det vara som vanligt. Vi sa så till vår lillasyster en gång när hon skulle hälsa på oss i Oslo, men det var bara för att vi skulle överraska henne med en resa till Berlin. Just sayin'.. ;)

• Candy89

Nej, man behöver inte pass för att åka in i Norge. Var bara i december under Fredspriset de hade skärpta regler. Nu räcker det att ha med vanligt körkort eller id-kort.

• Pimpinellan

Nej,ingen behöver pass och har aldrig behövt under min levnad. Varit många gånger i Norge,senast sommaren-11. Bara åka in,inte en mänska vid gränsen. Glad

• annca

Hänvisar till denna:
    sv.wikipedia.org/wiki/Nordiska_passunionen
    och mej, barn behöver ingen ID-handling.
    (När min mor var liten behövdes det dock, på 40- och början av 50-talet... Så i gömmorna där hemma ligger ett pass giltigt för enbart Norden )

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden måste man ha pass för att åka in i Norge?