• DalboForEver

Islamiseras sverige?

en fråga som jag vill ta upp är om sverige verkligen islamiseras.
    eller kanske sverige globaliseras. att erbjuda blanketter översatta till andra språk är globalisering.
    men detta gäller självklart inte om det översätts till arabiska för då är det islamisering.

Scooby Doo partiet påstår att det sker en stor islamisering i sverige.
    kanske ser de spöken överallt som vi vanliga inte ser.

vart i sverige tvingas vi underkasta oss islams lagar?
    har gått in i ett flertal muslimska butiker utan slöja och kunnat handla utan problem.

ska man kunna tvinga muslimer att besöka kyrkor, simhallar.
    ska man kunna tvinga jehovas vittnen att ge blod samt att äta blodpudding, delta i julfiranden och skolavslutningar.
    ska man kunna tvinga judar att äta svinkött.

är valfriheten att slippa delta en islamisering?

Scooby Doo partiet anser att sverige inte ska låta muslimerna ha mosker att gå till utan de ska helt enkelt inte få ha någon samlingspunkt alls. de vill isådannafall aveckla religonsfriheten vi har i grundlagen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Islamiseras sverige?
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 12:48:06 följande:

Så du kan koranen i sin helhet och vet hur den tolkas av de troende? För det är väl inte så att du går på andrahandsinformation av icke troende?

Inget av ovanstående är rätt.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 12:56:03 följande:

Inget av ovanstående är rätt.

Utveckla gärna.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 12:55:08 följande:

Inte jag heller. Jag går efter hur religionen används och utövas.

Eller hur du tror och har hört hur religionen används och utövas?
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 12:14:17 följande:

Mina "rädslor" byggs av koranen och hur vissa muslimer utövar sin tro.

Jag tycker det är modigt att erkänna sina rädslor.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:07:25 följande:

Eller hur du tror och har hört hur religionen används och utövas?

Ja, fast detta gäller all info jag tar åt mig, inte bara islam.

Det finns ju en chans att jag har fel om det mesta. Jag ändrar mig dock inte förrän jag får god anledning.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:06:19 följande:

Utveckla gärna.

Jag kan inte koranen utantill, och jag går inte efter andrahandsinformation av icke troende ( i alla fall inte enbart ) . Och det behöver ju inte vara så att de troende är de som vet mest om sin religion. Det kan till och med vara tvärtom, att de troende blundar för vissa saker.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:08:13 följande:

Jag tycker det är modigt att erkänna sina rädslor.

Ja, har jag några så kommer jag erkänna dessa, om jag anser att det har med tråden att göra.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 13:18:19 följande:

Jag kan inte koranen utantill, och jag går inte efter andrahandsinformation av icke troende ( i alla fall inte enbart ) . Och det behöver ju inte vara så att de troende är de som vet mest om sin religion. Det kan till och med vara tvärtom, att de troende blundar för vissa saker.

Ok jag tror jag förstår. Jag var kanske otydlig men jag menade inte utantill. Kan du den i sin helhet och förstår du hur den tolkas och med det menar jag inte lite generell hörsägen.

Om jag anammar din hållning i kunskapsteoretiska frågor, så är jag milt tvivlande till omfattningen av dina koran-studier till något visar på motsatsen.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:26:33 följande:

Ok jag tror jag förstår. Jag var kanske otydlig men jag menade inte utantill. Kan du den i sin helhet och förstår du hur den tolkas och med det menar jag inte lite generell hörsägen.

Om jag anammar din hållning i kunskapsteoretiska frågor, så är jag milt tvivlande till omfattningen av dina koran-studier till något visar på motsatsen.

Nej, jag kan inte koranen i sin helhet. Inte bibeln eller Mein Kempf heller, för den delen.

Och även om jag kunde koranen i sin helhet, så tvivlar jag på att jag skulle kunna få fram en tolkning som jag vet är rätt. Jag går mycket efter vad som predikas inom islam, och vad muslimer svarar i undersökningar om sin tro.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 13:36:59 följande:

Nej, jag kan inte koranen i sin helhet. Inte bibeln eller Mein Kempf heller, för den delen.

Och även om jag kunde koranen i sin helhet, så tvivlar jag på att jag skulle kunna få fram en tolkning som jag vet är rätt. Jag går mycket efter vad som predikas inom islam, och vad muslimer svarar i undersökningar om sin tro.

Ditt svar är spännande och narrativt. Jag respekterar din hållning och blir nyfiken på hur du ser på kunskapsteoretisk historia.

Men tråden handlar om sk islamisering så jag avstår för att inte hamna OT.
Svar på tråden Islamiseras sverige?