Inlägg från: Aileen Allannah |Visa alla inlägg
  • Aileen Allannah

Tvättcreme vid blöjbyte

Tvättcreme är väl bra, men annars är ju en skål vatten också rätt enkelt, och framför allt billigare.

• Aileen Allannah
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 20:54:11 följande:
    Om man inte vill ha kallt vatten, hur länge håller det sig i en termos då?
    Beror på hur bra termos du har, men tar du ordentligt varmt vatten så håller det värmen hela dagen. Sen är det väl inte så bökigt att hämta nytt vatten under dagen?
  • Aileen Allannah
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 21:20:52 följande:
    Kanske inte. Men försöker komma på vilket alternativ som skulle vara allra smidigast :p

Tvättcreme, vatten i bunke, vatten i termos eller egna våtservetter...kan verkligen inte bestämma vilket som är smidigast och bäst
    Du kan ju testa dig fram, du kommer hinna byta många bajsblöjor, så du kommer hitta din favorit, vad som funkar bäst. Vatten finns ju alltid hemma, köp tvättcreme och prova med det, solrosolja är ju också enkelt att ha hemma, så det är bara att prova vad som funkar bäst för dig.
  • Aileen Allannah
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 21:29:23 följande:
    Haha jo det är sant :p
    Solrosolja? Hur menar du då?
    Olivolja kan lukta litegrann, men solrosolja gör inte det. Men det är en smaksak.
  • Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 21:54:50 följande:
    Provade vatten o olja först men tyckte det var lättare att få bort bajs med tvättkrämen i oxå , kiss vid blöjbyten tog jag bara vatten
    Jag förstår inte det där, enda gången jag har haft svårt att få bort bajs med olja och vatten har varit när sonen kommit hem med intorkat bajs från förskolan. Annars är det ju liksom blött, bara att torka bort?
  • Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 21:57:00 följande:
    Alla barn är inte lösa i magen
    Nej, naturligtvis inte, men det är ju inte snustorrt heller? Och är de väldigt hårda i magen så fastnar det inte på huden heller, det är det jag menar.
  • Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 22:00:05 följande:
    Det har det då gjort på mina , dom sitter på blöjan o det trycks mot huden
    Om du byter på en gång?
  • Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 22:11:08 följande:
    Mina har suttit o bajsat tex o då smetats det ut bra i alla veck o hela rumpan
    Jo, men byter man på en gång så funkar ju olja och vatten. Men ja, alla gör som de vill.
Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte