• Ruffa

Sonen kommer till oss sjuk!

Världens bråk i går kväll, sonen ska komma till oss dyngförkyld och varit hemma från skolan. När jag tycker att han kan vara kvar hos sin mamma tills han är friskare och inte smittar är jag dum dum dum!
    Men varje gång han kommer till oss förkyld blir jag också sjuk, med karensdag och sur chef som följd. Jag tål helt enkelt inte hans baciller, men min sambo - som ändå är den som är nära honom - blir inte alls sjuk på samma sätt.

Varför kan inte den hänsynen tas till mig? Jag skulle aldrig ta hem någon släkting som riskerar att smitta ner min sambo! Och det är ju inte så att sonen hamnar på gatan, han har ju sitt hem hos sin mamma där han kan vara. Hon är dessutom mammaledig och behöver inte vabba.  
    Suck!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-08 10:01
    Jag måste bara få säga att det faktiskt har varit väldigt intressant att läsa reaktionerna på min tråd.
    Det har fått mig att inse hur väldigt många ledsna, bittra och antagligen övergivna personer det finns där ute.

För handen på hjärtat, inte är det väl rimligt att ösa så mycket förakt och t o m hat över en person man inte känner som har en annan åsikt än man själv?
    Man skulle kunna tro från reaktionerna jag fått att jag förespråkar folkmord eller liknande.

Hade jag varit en väldigt svag osäker person som vänt mig hit för råd eller bara för att få ventilera ut lite frustration, skulle jag nog ha mått dåligt av alla personliga fullständigt onödiga påhopp.

Inte så svårt att förstå hur en mobb uppstår..

Tack ni som svarat sakligt - behöver inte hålla med mig i sak - men ändå på en civil nivå.
  • Svar på tråden Sonen kommer till oss sjuk!
  • Anonym (.....)

Så pappan ska bara ha pojken när han är frisk så mamman få ta all sjukdom? Du känns rätt egoistisk...

• vännen

Du är ju inte sann. Skärp dej. Det är din mans barn. Klart han ska komma, sjuk eller inte.

• Anonym (D)

Det är ju inte vilken släkting som helst till din sambo, det är hans son Foten i munnen Klart som sjutton att han vill träffa sitt barn även om denne har en förkylning.

• Anonym

Att vara förälder innebär att man delar på ansvaret, är barnen sjuka får man turas om. Tänk om mamman inte ville att bebisen skulle smittas utan att grabben skulle vara hos er varje gång han var sjuk, skulle du tycka det var ett bra förslag?

• Oförglömlig

Har ni varannan vecka? Självklart vill ju han träffa sin pappa. Men tycker ju att om mamman ändå är föräldrarledig så skulle hon ju kunna vara hemma med honom men då får ju ni stå för den kostnaden å betala underhåll. Men hade hon inte vart ledig å jobbat hade du fortfarande ansett att han skulle vara kvar hos sin mamma dÅ?

• Anonym

Är du på riktigt tycker jag synd om dig och din stackars styvson!

• Fia 28
    Anonym (.....) skrev 2013-02-07 09:28:19 följande:
    Så pappan ska bara ha pojken när han är frisk så mamman få ta all sjukdom? Du känns rätt egoistisk...
    Har varit förkyld fem gånger nu på tre månader för att syrrans ungar snörvlat på mej. Det är nog tyvärr sånt man får ta med barn omkring sej.
  • sextiotalist

Jag tycker inte att man ska skicka sjuka barn mellan varandra.

• Fridayyy

Kan ju tycka att man ska se till barnets bästa och det borde ju varit att han var kvar hos mamman någon dag till. Om han nu inte sitter och saknar pappan väldigt mycket.

• upp och ner

Det handlar ju inte om en släkting, det är hans SON.
    Självklart ska han ta hand om honom. 

Svar på tråden Sonen kommer till oss sjuk!