Sonen kommer till oss sjuk!
Världens bråk i går kväll, sonen ska komma till oss dyngförkyld och varit hemma från skolan. När jag tycker att han kan vara kvar hos sin mamma tills han är friskare och inte smittar är jag dum dum dum!
Men varje gång han kommer till oss förkyld blir jag också sjuk, med karensdag och sur chef som följd. Jag tål helt enkelt inte hans baciller, men min sambo - som ändå är den som är nära honom - blir inte alls sjuk på samma sätt.
Varför kan inte den hänsynen tas till mig? Jag skulle aldrig ta hem någon släkting som riskerar att smitta ner min sambo! Och det är ju inte så att sonen hamnar på gatan, han har ju sitt hem hos sin mamma där han kan vara. Hon är dessutom mammaledig och behöver inte vabba.
Suck!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-08 10:01
Jag måste bara få säga att det faktiskt har varit väldigt intressant att läsa reaktionerna på min tråd.
Det har fått mig att inse hur väldigt många ledsna, bittra och antagligen övergivna personer det finns där ute.
För handen på hjärtat, inte är det väl rimligt att ösa så mycket förakt och t o m hat över en person man inte känner som har en annan åsikt än man själv?
Man skulle kunna tro från reaktionerna jag fått att jag förespråkar folkmord eller liknande.
Hade jag varit en väldigt svag osäker person som vänt mig hit för råd eller bara för att få ventilera ut lite frustration, skulle jag nog ha mått dåligt av alla personliga fullständigt onödiga påhopp.
Inte så svårt att förstå hur en mobb uppstår..
Tack ni som svarat sakligt - behöver inte hålla med mig i sak - men ändå på en civil nivå.