• emmgus

vattkoppor?

Jag har vid ett flertal tillfällen den senaste månaden träffat folk med vattkoppor.
    Häromdagen fick dottern något som liknade en liten plita och nu är det en vätskefylld blåsa. Detta är dock den enda hon har på hela kroppen, kan detta va vattkoppor?
    Jag menar hur fort sprider de sig och blir fler?

• Svar på tråden vattkoppor?
  • Temugg

Fler kommer inom nån dag men det kan också vara en lindrig variant som inte ger fler (= ingen immunitet, kan komma tillbaka vid ett senare tillfälle).
    Titta igen om några timmar!

• emmgus

Känns ju som om hon borde få någon mer liksom. Hittills inga fler och detta upptäckte jag imorses..

• YokohamaNr2

För oss tog det exakt 15 dagar efter smittotillfället och började med en sådan blåsa, tog några dagar sen var det många många fler, men det behöver ju inte bli många blåsor. Tycker det ser ut som en vattkoppa jag

• emmgus

Ja alltså jag minns inte vilken vi senast träffade som hade de. Men när man läser om det och när folk berättar så säger dom att man först får prickar som sprider sig fort och sedan efter några dagar blir de vätskefyllda. Nu har hon ju bara en liksom.. Blev de fler fort för er när de väl hade nån som va fylld med vätska? För de finns inga fler på hela kroppen..

• Temugg

Bara att avvakta!
    Från första till andra kan det gå nån dag, sen kanske du ser ett tiotal som sen ökar på till ännu fler på några timmar.
    Min dotter fick bara en i samband med ett utbrott på dagis. Hon fick det igen några år senare.

• Fia 28

Mina vattenkoppor bröt ut 2 veckor efter smittotillfället. Först kom en som jag trodde var en finne och klämde, vilket har lämnat ett fint ärr. Efter typ en timme hade jag nog flera hundra. Tycker inte bilden ser ut som en vattenkoppa.

• Lemio

Tycker det ser ut som en vattkoppa :) vissa får ju bara typ en och så är det bra sen.

• emmgus

tycker också de ser ut som en efter att ha sett kompisens son. men fortfarande inga fler så..

• emmgus

Fler små tendenser till prickar idag så de är nog vattkoppr.

• Temugg

Ja, nu låter det! Bara röda prickar som sen blir koppor!
    Hoppas det inte blir alltför besvärligt för dottern!

Svar på tråden vattkoppor?