• mittliv91

    Fungerar mitt ägglossningstest?

    Jag känner mig så osäker på hur alla de här testen fungerar.. Jag fick ett tidigt missfall v.7 i början av september 2012 och har sedan dess har vi försökt bli gravida igen.

    Började denna månad med testlagrets ägglossningstest jag hade min senaste mens 26e januari och började med äl-testen i söndags 3e februari (9 dagar efter första dagen för mens).

    ÄL-testets dagar
    Dag 1: Endast kontrollstrecket visades
    Dag 2: Konstrollstrecket visades samt ett svagt streck på teststrecket.
    Dag 3: Konstrollstrecket visades samt ett starkare streck på teststrecket, men inte lika starkt som kontrollstrecket.
    Dag 4: Konstrollstreck och ett svagare streck på teststrecket än föregående dag.
    Dag 5: Kontrollstreck + ett myyyycket svagt streck på teststrecket.

    Det står ju i beskrivningen att för att man ska ha ägglossning ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Det har ju i mitt fall aldrig inträffat men jag fick ju en stegring som sedan avtog?

    Dag 3 hade jag även "äggviteliknande" flytningar samt smärta i någon timme kring högre äggstocken, är inte det ett tecken på ägglossning?

    Blir inte klok på det här, vill ju så gärna få en liten nu, tålamodet håller inte snart! Hoppas ni kan hjälpa mig att tyda mina streck! :) 


    ägglossning, ägglossningstest, hjälp, tyda ägglossningstest,
  • Svar på tråden Fungerar mitt ägglossningstest?
  • Blanca

    Vad jag vet så får inte alla så starka streck som kontrollstrecket. Så det låter som ägglossning. 

  • flamingo

    Vet att det är dyrt men rekommenderar starkt cb digital då man slipper alla j-à tolkningar

  • mittliv91

    Bianca, ja det kanske är det ändå, får hoppas det, man blir lite orolig ändå och inbillade mig för en stund att jag kanske inte har ägglossning över huvud taget. Får vänta och se helt enkelt..

    kdbo, ja kanske får investera i cb till nästa månad om det inte ger något nu.. 

  • Blanca
    mittliv91 skrev 2013-02-07 15:37:05 följande:
    Bianca, ja det kanske är det ändå, får hoppas det, man blir lite orolig ändå och inbillade mig för en stund att jag kanske inte har ägglossning över huvud taget. Får vänta och se helt enkelt..

    kdbo, ja kanske får investera i cb till nästa månad om det inte ger något nu.. 
    Hade samma grej denna månaden. I måndags och tisdag så fick jag streck men inte lika starka som kontroll strecket. igår var strecket ljusare och idag var det lika starkt som i måndags och tisdags så är lite förvirrad :p 
  • tihihi

    Gå efter sekretet istället, när det är trådigt är du fertil och när det inte är trådigt är du det inte =)

    Billigare och lättare ;)

  • mittliv91

    Bianca, aa man blir ju förvirrad. Ska kolla göra ett till test imorgon igen och se vad det visar då, men idag var det bara ett jääääättesvagt streck. 

    Tihihi: Ja jo visst kanske det är så. Men efter att ha försökt i sex månader utan resultat ville jag prova med ägglossningstesten :) 

  • Blanca
    mittliv91 skrev 2013-02-07 18:23:24 följande:
    Bianca, aa man blir ju förvirrad. Ska kolla göra ett till test imorgon igen och se vad det visar då, men idag var det bara ett jääääättesvagt streck. 

    Tihihi: Ja jo visst kanske det är så. Men efter att ha försökt i sex månader utan resultat ville jag prova med ägglossningstesten :) 
    Jag med. Har även saliv test som jag har börjat med. 
  • mittliv91

    Bianca: Jasså, det har jag inte hört talas om faktiskt. Fungerar det bra? Något du köpt på apoteket eller? :)

  • Blanca
    mittliv91 skrev 2013-02-07 19:34:29 följande:
    Bianca: Jasså, det har jag inte hört talas om faktiskt. Fungerar det bra? Något du köpt på apoteket eller? :)
    Aa donnatest heter det. Var lite svårt i början men kollar man sitt saliv varje dag ett tag så lär man sig :) Så jag tycker det är jätte bra. 
  • Blanca
    mittliv91 skrev 2013-02-07 20:17:56 följande:
    Bianca: Okej det kanske är värt att kolla in då, tack för tipset! :)
    Gör det! :) 
  • Dulcinea

    Kör med clearblue istället, visar bara glad gubbe innan ÄL. Inget strul, inga krusiduller, raka besked!

  • mittliv91

    Dulcinea: Ja jag får prova det till nästa månad, jag borde haft ägglossning i tisdags så vi får väl se om jag prickat rätt! Annars blir det CB nästa gång! :)

Svar på tråden Fungerar mitt ägglossningstest?