• My name is Luca

Ni som bor i Torslanda i Göteborg?

Halloj, 

Jag undrar vad som finns i Torslanda, matbutiker, förskolor, gym, apotek, vårdcentral etc?

Berätta gärna om området. 

• Svar på tråden Ni som bor i Torslanda i Göteborg?
  • emmisss

Vi bor i lilleby!

Det finns Göteborgs bästa Ica maxi, Lindex, iems, systembolaget mm i amhult, andra klädaffärer och inredningsaffärer på Torslanda torg där finns även hemköp, finns massor av dagis och skolor, bushuset, tre öppna förskolor, havet, mm mm allt man behöver egentligen! :)

Åk och kolla lite själva!
    Vi trivs otroligt bra och skulle inte vilja bo någon annanstans, vi kommer inte från Torslanda innan!

• emmisss

Många vc, landstingets egna och flera privata!

Gym finns

Flera apotek

Blomsterhandel

• emmisss

Väldigt barnvänligt med många barnfamiljer!

Har ni tänkt flytta dit?

• My name is Luca
    emmisss skrev 2013-02-07 15:52:13 följande:
    Väldigt barnvänligt med många barnfamiljer!

Har ni tänkt flytta dit?
    Ja, vi ska på visning nästa vecka. Vad är det för gym?

Vilken förskola rekommenderar du om man bor nära torget?

Vad är iems?

Och din beskrivning låter PERFEKT hoppas vi får flytta dit nu då :) 
  • emmisss

Torslanda

Idag lever 24 000 människor i Torslanda, ett kustnära område med närhet till både stad och natur. Området upptar cirka en tredjedel av Hisingens yta. Torslanda är attraktivt och fortsätter att växa med nya bostadsområden och fler invånare.

Från början var torslandaborna danskar

Torslanda består av de gamla socknarna Björlanda, Torslanda och Arendal. Torslanda tillhör Sverige sedan freden i Roskilde år 1658, när Danmark förlorade Bohuslän. Sedan årtusenden tillbaka har området erbjudit människor möjlighet till bosättning och uppehälle. Det visas genom många fasta fornlämningar såväl som olika fynd av forntida föremål.

En växande stadsdel nära havet

Torslanda har expanderat kraftigt under de senaste åren. De flesta bor i villa, radhus eller bostadsrättslägenhet. En stor del av de nyinflyttade är barnfamiljer; förskola och skola byggs ut kontinuerligt. Stadsdelen erbjuder möjligheter till en aktiv fritid med anläggningar för bollsport och ridning, för att nämna några aktiviteter. Dessutom finns fina friluftsbad och naturpromenader som bjuder på vackra utblickar över havet och på spår från forna tider.

Torslanda har en ung befolkning med få födda utomlands, mycket hög andel småhus och litet antal hyresrätter, många höginkomsttagare och låga värden för försörjningsstöd, arbetslöshet och ohälsa.

Mitt barn går inte på förskola än så jag vaet inte riktigt om vilka som är bra, inte åt torslanda torg hållet, vi bor i Lilleby så vi kollar på dagis som ligger i Lilleby, vilket är bla Älvegården!

Det håller på att planeras för Amhult 2 som ska bli dubbelt så stort än det som redan finns, öckeröleden byggs om till motorväg, mm 

Om ni inte har varit i Torslanda området så åk runt lite och kolla på kartan, Lillebybadet, Amhult, Tumlehed vid vattnet är fint, Golfbanan! Det finns massor med motionslingor eller åk ut till Öckerö ca tio minuter till färjan från Amhult! :)

Vi kan verkligen inte tänka oss någon annanstans att bo! :) 

• emmisss

Glömde skriva att infon var tagen från stadsdelsförvaltningens hemsida.! 

• takida
    My name is Luca skrev 2013-02-07 23:07:21 följande:
    Ja, vi ska på visning nästa vecka. Vad är det för gym?

Vilken förskola rekommenderar du om man bor nära torget?

Vad är iems?

Och din beskrivning låter PERFEKT hoppas vi får flytta dit nu då :) 
    Jag bor också i Torslanda och trivs fantastiskt bra. Vad jag vet så finns det tre gym här, sportlife som ligger på torget dock har de bara gym och inga pass. Sen finns det ett nere vid gamla flygfältet samt Elixia som är riktigt bra det ligger borta vid Volvo. 

Iems är en inredningsaffär som har massa fina saker!

Har ingen bra koll på förskolorna vid torget men jag personligen tycker att Runskriftsgatans  förskola som ligger vid Torslanda skolan är super! 

Torslanda är lugnt och tryggt och perfekt när man har barn, och närheten till havet är grym!  
Svar på tråden Ni som bor i Torslanda i Göteborg?