• Anonym (Mamma)

Odenplans läkarhus omskärelse

Har INTE startat denna tråd för diskussion gällande för/emot detta ingrepp.
    Önskar svar på mina frågor.

Har en son på 1,5 v. Som ska omskäras. Odenplans läkarhus är enligt BVC den bästa och enda kliniken de kan rekommendera.

De har dock telefontid 2 ggr/v. och har några frågor som jag inte kan hitta svaret på (googlat så in i norden)

Ni som omskärt ert barn hösten/vinter 2012 - 2013,

Hur fanns det med tider?
    Pris på ingreppet?
    Fick ni recept på smärtlindring? (bvc sa att det fanns bättre smärtlindring än alvedon) 
    Tips på eftervården?

• Svar på tråden Odenplans läkarhus omskärelse
  • ex ungue leonem

Ring dem o fråga

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Anonym

Hej!

Min son är omskärd där och jag kan varmt rekommendera dom. Jätte bra läkare och sköterskor. Nu var det visserligen 3 år sedan vi var där så det här med tider vet jag inte hur det ser ut i dag.

Priset kommer jag inte exakt ihåg, men jag har för mig att vi betalade 3000 kr.

Vi gav bara alvedon regelbundet ifall han skulle ha ont, vilket vi aldrig märkte att han hade. Det läkte jättefort, bara på ett par dagar. Han reagerade inte alls på något som skulle ha tytt på att han ha ont ens vid blöjbyten.

Det man får göra någon vecka är att man vid varje blöjbyte byter kompresser som man lägger på vaselin på först.
    Jag brukade tänka på att byta blöja ofta så han slapp ha kissiga blöjor på sig.

Lycka till!

Svar på tråden Odenplans läkarhus omskärelse