• Anonym

vad är normalt för en 10åring att leka med?

Vad är normalt för en 10 årig tjej att leka med..??funderar på om min är alldeles för banslig som leker med febee.monster high.pet shop m.m..ska jag börja att byta ut leksakerna mot något mer för äldre? vad i så fall?Annars har hon och leker med det vanliga som Ds spelet.pyssla och rita.läser och lyssnar..men stör mig lite på hela rummet som är fullt av alla dessa pet shop tex...Ge mig tips snälla...

• Svar på tråden vad är normalt för en 10åring att leka med?
  • MLB

Låt henne leka med vad hon vill så länge det inte är något farligt. Och med farligt menar jag saker som köksknivarna, inte saker som du anser att inte passar hennes ålder.

• Anonym (bry dig inte)

Låt dottern leka med vad hon vill. Hon är ju bara 10 år...
    Vad tycker du själv är "passande" för hennes ålder?

• fläta
    Anonym skrev 2013-02-07 15:59:19 följande:
    Vad är normalt för en 10 årig tjej att leka med..??funderar på om min är alldeles för banslig som leker med febee.monster high.pet shop m.m..ska jag börja att byta ut leksakerna mot något mer för äldre? vad i så fall?Annars har hon och leker med det vanliga som Ds spelet.pyssla och rita.läser och lyssnar..men stör mig lite på hela rummet som är fullt av alla dessa pet shop tex...Ge mig tips snälla...
    Hur kan man störa sig på Pet Shop? Jag älskar att leka med de små gynnarna och jag är medelålders på väg mot ännu äldre!
  • sär skriven

Men va? Haha! Vi lekte med polly pocket tills vi var typ 12 när jag var liten..! Låt henne leka? Vilken mall är det du tänker dej att hon ska passa in i?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • viseversa

Men gud låt BARNET leka med vad fan hon vill. Räcker det inte att dom redan tvingas växa upp allt för fort?!

• mementa

Säger som andra, låt henne leka med vad hon vill.

När de blir lite äldre..typ 12-13, som min minsta, har man fullt sjå med att få bort dem från datorer och telefoner..
    Man kämpa var dag för att sätta gränder med tider och data/telefon-lösa dagar.

Så, Njut medans ditt barn  nöjer sig med "vanliga" lekar Glad

• bandicoot

Men va? Du är ju sjuk konstig som ens funderar på vad som är normalt för att leka med för en 10åring. Du antyder att det är något konstigt/fel med att leka med dessa leksaker som din 10åring gör. Det inget onormalt att en 10åring leker med dem sakerna som du sa. Jag tycker att du har ett väldigt konstigt tankesätt. Som sagt, det är inget onormalt att en 10åring leker med dem sakerna som du sa. En 10åring är ett barn! Skärp dig!

Varför skulle det vara onormalt om en tioåring leker med monster high, petshop, osv? Varför tycker du det? Hon är bara ett barn, det är inget konstigt att en 10åring leker med leksaker. Jag tycker att du är onormal som tycker att ett 10 årigt barn LEKER, SÅSOM BARN GÖR!

• viseversa

Ja det är normalt att BARN leker ts. Sen kan det vara med mjukdjur,dockor,Barbie eller bilar. Det är lika normalt oavsett.

• La Lola
    viseversa skrev 2013-02-07 16:23:37 följande:
    Ja det är normalt att BARN leker ts. Sen kan det vara med mjukdjur,dockor,Barbie eller bilar. Det är lika normalt oavsett.
    Precis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden vad är normalt för en 10åring att leka med?