Anonym skrev 2013-02-07 16:46:15 följande:
och tack...ville bara läsa era reaktioner..för det var så att jag köpte monster high kista (en docka som man klär och tatuera m.m) i julklapp till henne för det önskade hon sig..
hon blev jätteglad när hon fick den...och lekte mycket med den..
men sen så när hon kom hem till sin pappa så sa hennes styvmor att det är löjligt med monster high så efter det har flickan knappt sett åt den..
.likadant att här har hon vissa rosa nyanser och hon verka inte bry sig märkvädigt med det..mycket av pet shop m.m är ju rosa..och nu säger hennes pappa att hon inte tycker om rosa och så säger han att hon inte våga säga nåt till mig för hon är rädd för att göra mig besviken påstår han...
ett annat rosa exempel..hon hade rosa snoddar i sitt hår här hemma som hon tagit på sig själv för hon ville ha dom.när hon sen skulle åka hem till sin pappa bad jag henne att ta av dom eftersom hennes pappa och *styvmor* inte tillåter att något kommer hem till dom som kommer från vårt hem..men vilket fall som helst glömde bort de där hår snoddarna så de hängde med henne hem till pappa..
Nu sist när vi talades vid med *pappa* så säger han att men..hon tycker ju inte om rosa och har de i håret för att inte göra dig besviken....jag köper inte detta längre att hon tatal avskyr rosa för hon använder ju de rosa saker självmant fast hon har andra saker...för mig får hon leka med pet shop o vad hon vill med men tydligen få hon inte det i sin pappas hem då styvmodern tycker detta är barnsligt....
Men vad fan??? Be honom och styvmodern flyga och fara!
Vad är det för fel med rosa? Jag är 45 och älskar färgen, samma med döttrarna på 14, 19 och 20...