• glenda

Engelsk/svensk tjej med blandat etnicitet (vit/svensk svart/jamaican)

-Ett namn som funkar pa bade engelska och svenska.
    -Efternamnet ar dubbelt: svenska forst och sen engelska (sa i sverige ar det "riktiga"efternamnet det engelska eftersom man inte kan ha dubbelnamn dar
    -2a namnet blir nog Ruth
    -Storebror heter Winston

....men vilket av dessa namn blir bast for en liten syster?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Engelsk/svensk tjej med blandat etnicitet (vit/svensk svart/jamaican)
  • tahira
    Millicent är så himla himla fint, och passar otroligt bra med Winston!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • glenda

Jag blev lite ledsen for att min partner sa nej till Mildred, men han sa inget om Millicent. Jag tankte forst att Millie fan Made in Chelsea heter Millicent, men hon heter Camilla tydligen. Daremot heter Millie Smalls Millicent pa riktigt, sa det finns en koppling till Jamaica som jag gillar

• Bling1975

Ruth är ju min favorit så jag hade tagit det först. Men Millicent får det bli av de andra alternativen. Cordelia är också ok men de andra var inte för mig. Överlag tycker jag att de var lite väl engelska för att vara namn som funkar på båda språken.

• Nice Girl Wrong Place

Jag gillar Evangeline!
    Hyacinth får mig att tänka på Mrs Bucket.

För övrigt riktigt skoj att din dotter är av exakt samma blanding som min

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • DenNamnbitne

Millicent är häftigt, Milly är också fint - coolt engelskt namn

Cordelia och Dorothy är också fina

De andra gillar jag icke

• glenda

Jo namnen ar mer engelska en internationella, jag menade mest att jag vill att namnet ska vara svart att uttala fel pa svenska. Jag var forst jattesugen pa Cora, men manga svenskar skulle uttala det med ett langt "o" sa att det skulle rimma pa "hora" sa det ar dar Cordelia kom fran, som alternativ. Dorothy ar ju nastan uteslutet av samma anledning tyvarr... Elle Se Sent. Kul! Bor ni I sverige? Hur funkar det med rasism, bade for din man (eller dig om det ar du som ar Jamaican) och dotter? Jag vill garna flytta tillbaka hela familjen ngngang, men orolig for sant.... Och.... if you don't mind me asking - vad har din dotter for har och om afrikanskt - har du lart dig att skota om det (igen, om du inte har samma har)? Min son har mjukt har, men det behover ju inte dottern fa,

• Nice Girl Wrong Place
    glenda skrev 2013-02-08 10:40:46 följande:
    Jo namnen ar mer engelska en internationella, jag menade mest att jag vill att namnet ska vara svart att uttala fel pa svenska. Jag var forst jattesugen pa Cora, men manga svenskar skulle uttala det med ett langt "o" sa att det skulle rimma pa "hora" sa det ar dar Cordelia kom fran, som alternativ. Dorothy ar ju nastan uteslutet av samma anledning tyvarr... Elle Se Sent. Kul! Bor ni I sverige? Hur funkar det med rasism, bade for din man (eller dig om det ar du som ar Jamaican) och dotter? Jag vill garna flytta tillbaka hela familjen ngngang, men orolig for sant.... Och.... if you don't mind me asking - vad har din dotter for har och om afrikanskt - har du lart dig att skota om det (igen, om du inte har samma har)? Min son har mjukt har, men det behover ju inte dottern fa,
    Min dotters pappa är jamaican (eller född i England av jamaicanska föräldrar). Min dotter är 10 och jag är inte längre tillsammans med hennes pappa. Hon och jag flyttade till Sverige runt 05 men har en helt ok relation med hennes pappa.
    Angående rasismen så var jag i många år gift med en svart man, väldigt mörk, med långa tjocka dreads. Då upplevde jag tveklöst rasism. Men det beror lite på var man bor. I Sthlm är det sällan ett problem, i mindre städer går det inte att komma ifrån att många fortfarande reagerar och drar en slutsats redan vid hårfärgen. Han upplevde det än mer än jag och så tror jag det är för många svarta i Sverige. Jag vet att många förnekar att sådant ens finns här, att man dömer efter hudfärg, men det finns. Jag har sett det på så nära håll att det vore en lögn att påstå annat. 
    Min dotter är ganska förskonad. Hon har blivit kallad "jävla afro" men kom hem efter händelsen och kammade det ännu större och gick till skolan stolt nästa dag haha...hennes tanke var att den som kallat henne jävla afro helt enkelt inte förstod vad ett afro var. Mycket handlar om inställning och hur man väljer att hantera saker. Med stolthet kommer man långt.

Hennes hår var jättemjukt när hon var liten, ju äldre hon blir desto hårdare blir det. Hon har ett enormt stort hår och jag lärde mig att göra corn/canerows men de blir aldrig lika bra som när jag tar henne till en salong. Jag tycker det är ett enkelt sätt att ha hennes hår och det tycker hon också. Ibland gör hon bara ena sidan och testar sig fram med olika stilar. Sedan är ju fukt väldigt viktigt för ett sådant hår. Hennes hår blir snustorrt på vintern här t ex.

Lycka till med allt!!! 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
Svar på tråden Engelsk/svensk tjej med blandat etnicitet (vit/svensk svart/jamaican)