• Alisa

Skalkläder - Polarn&Pyret eller Kappahls KAXS?

Ska köpa nya skalkläder till dottern. Har tidigare haft Polarns men gillar multifärgade på kappahls. 

När jag var och tittade på Kappahl upplevde jag dock deras skaljackor som lite stelare.. och eftersom vi inte bara har skalplaggen som regnkläder utan även vår och sommarjacka blev jag lite tveksamt om de är tillräckligt "bekväma".  

Ni som använt olika skalkläder, vilka gillade era barn/ni? 

Tack på förhand Solig 

• Svar på tråden Skalkläder - Polarn&Pyret eller Kappahls KAXS?
  • Maisie

Min dotter älskar sina skalkläder från Kappahl. Hon har bara haft Kaxs och älskat både skaloverallen hon hade när hon var liten och byxor/jacka när hon blev större. Hon använder jackan som vanlig jacka och hon tar gärna på sig den till skillnad från andra kläder (som vinteroverallen). I höstas plockade  kappahl tyvärr även fram gamla skalbyxor med lägre vattenpelare (5000 istället för 10000 som de nyare hade) och sålde dem för samma pris  som de med 10000 så jag ser till att kolla etiketterna att det verkligen är 10000 som det ska vara. Hennes gamla röda jacka ser ut som ny efter 1 års användning. Vi har inte haft problem med byxorna men jag har sett några som klagat. Det går ju att köpa andra byxor och ha kaxsjackan till om man är orolig. Själv är jag nöjd för hon har aldrig varit blöt och tycker att de är oerhört prisvärda. 

• Alexi

Vi har haft Kaks skaljackor i flera år och har dem just som sommarjacka eller helt enkelt vår, sommar och höst. Barnen gillar dem i alla fall. De är mycket gladare färger än PoPs också.

• Gurkan

Vi har haft både kaxhs och polarn och pyret och båda är bra men vi är mer nöjda med polarn. Kaxhs byxorna lyckades sonen riva hål på efter bara några veckor och efter en säsong såg både jackan och byxan rätt risiga ut. Polarn har vi ara använt en halv säsong men de ser fortfarande nya ut.

• Alisa

Det blev KAXS skaljacka och dottern är mer än nöjd! Glad Idag skulle den på med fleecetröja under trots att temperaturen egentligen inte medgav det.. 

• vveronicaa

Vi har haft Kaxs skaljackor till våra barn och jag tycker dom har varit jättebra men dottern på 7 år tycker inte om skaljackor, hon tycker dom är lite stela så jag ska prova Pops i år och se om hon tycker dom är bättre. Annars tycker jag Kaxs är väldigt bra och snygga också och betydligt vänligare för plånboken. Jag har haft dessa jackor som sommarjacka också och det har gått bra, bara dottern som föredra en mer mjukare jacka och det kan kan man ju köpa extra sen i vilken barnbutik man vill eller så kollar man Tradera.

Svar på tråden Skalkläder - Polarn&Pyret eller Kappahls KAXS?