Dejtar en vegan. Blir galen snart! Ge upp?
Först och främst. Absolut inget illa mot veganer! Alla får göra/vara som de vill. Upp till var och en.
För ca två månader tog en man från en annan stad kontakt med mig genom instagram. Vi började prata i telefon och han fick mig att skratta och må bra. En riktig härlig och fin kille, ödmjuk och dessutom jävligt snygg. Sen kom dagen då han berättade att han var vegan och nykterist och det gav mig stor klump i magen. Jag måste tillägga att mitt största intresse är mat. Jag älskar kött av all dess slag och jag älskar att ta ett glas rött då och då. Det är verkligen min största passion i livet och jag vill gärna dela det intresset med den jag kommer dela min framtid med. Nu har det gått ett tag och vi dejtar fortfarande, han är kär men inte jag. Jag vet inte om det beror på att han är vegan? Jag känner mig aslöjlig när jag säger så men så fort vi går i matbutiker tillsammans måste vi hela tiden anpassa oss efter honom och det blir att jag måste äta hans mat också som jag inte alls är så förtjust i. Jag saknar mitt kött, jag saknar att baka med ägg och mjölk. Jag vill sitta och dricka ett glas rött tillsammans i soffan framför tvn eller till en fin middag. Hela tiden måste man tänka på vad han inte kan äta. När vi går ut och äter tillsammans blir det alltid att han får bestämma eftersom han har bäst koll på vart veganmaten finns. Ibland blir det problem när vi inte hittar något ställe och allt blir så energikrävande och på tom mage blir man rätt irriterad av att leta efter mat i en timme som han kan äta. Vad ska jag göra? Kommer detta verkligen att funka?