• Anonym (Xx)

Attraheras ni av andra än era partners ?

Trots att jag själv är i en stabil, monogam relation märker jag att jag ändå kan tycka att andra människor är jävligt attraktiva ...
    Det är svårt för mig att inte vara flörtig alls på något sätt när jag möter en sådan människa - och jag börjar lätt tänka sexuella tankar .. 

Nån mer som känner såhär och vad fan gör ni åt det ? 

Klarar ni ex att vara kompis med en person ni finner jävligt attraktiv ? 

Klarar ni att hålla distans när ni finner någon väldigt attraktiv, eller går ni över gränsen ?

Detta är för övrigt ingen diskussion om definition av otrohet eller liknande tjafs - vill mest diskutera de frågor jag ställer och utbyta åsikter på ett fredligt sätt.               

• Svar på tråden Attraheras ni av andra än era partners ?
  • Anonym

Nej blir absolut inte attraherad av andra personer än min man. Jag tycker att du ska hantera dig så att det inte bara blir värre för blir man attraherat lätt av andra vissa personer så kan ditt förhållande gå åt helvete. Hantera dig och lev lycklig istället :)

• Anonym

Jag menar om det är så att du har ett förhållande eller om du kommer att ha ett förhållande i framtiden

• Anonym

Nej faktiskt inte. Jag kan kolla på andra killar men känner mig likgiltig inför det jag ser.

• Eerie

nej, andra män är på det sättet ungefär lika intressant som lyktstolpar för mig.

• Crimen

Det är klart! Har väldigt svårt att tro att det är något sällsynt. Tvärtom.

Det jag gör för att hålla mig på mattan är att jag inte utsätter mig för sådana situationer där jag skulle kunna vara otrogen. Inte lika enkelt som det låter, dock.

• Natzki

Nej inte ett dugg faktiskt.. Jag är så galet förälskad i min karl att de "snygga" männen inte gör någon intryck på mig. Jag tycker verkligen att min sambo är snyggast och jag vet ju också om hur het han är... Jag är ganska säker på att det passionerade (och samtidigt mysiga och trygga) förhållandet som vi har inte kan hittas på annat håll, och därför är andra män ointressanta. 

Du nämner att ditt förhållande är stabilt, men du nämner ingenting om kärlek. Jag tror absolut på att man kan hitta en partner som man inte behöver sakna något med (jag brukade ofta drömma mig bort när jag var gift med mitt ex). Rent spontant skulle jag säga att en sexuell attraktion till andra män betyder att du saknar något i eran relation. Kanske passionen mellan er två, eller din beundran av honom, eller hans uppmärksamhet, lite bus... Ja det kan ju vara vadsomhelst. Har du tänkt något åt det hållet?

• Anonym (Xx)
    Crimen skrev 2013-02-08 01:52:19 följande:
    Det är klart! Har väldigt svårt att tro att det är något sällsynt. Tvärtom.

Det jag gör för att hålla mig på mattan är att jag inte utsätter mig för sådana situationer där jag skulle kunna vara otrogen. Inte lika enkelt som det låter, dock.

Förstår hur du menar och håller med ...
    Personligen dras jag inte till andra människor för att de har något som min partner saknar - utan det är lätt att finna någon annan attraktiv när man är jävligt kåt och inte har gjort något åt saken ... för så fort jag gjort något åt kåtheten finner jag inte andra lika attraktiva Tungan ute
    Natzki skrev 2013-02-08 02:33:17 följande:
    Nej inte ett dugg faktiskt.. Jag är så galet förälskad i min karl att de "snygga" männen inte gör någon intryck på mig. Jag tycker verkligen att min sambo är snyggast och jag vet ju också om hur het han är... Jag är ganska säker på att det passionerade (och samtidigt mysiga och trygga) förhållandet som vi har inte kan hittas på annat håll, och därför är andra män ointressanta. 

Du nämner att ditt förhållande är stabilt, men du nämner ingenting om kärlek. Jag tror absolut på att man kan hitta en partner som man inte behöver sakna något med (jag brukade ofta drömma mig bort när jag var gift med mitt ex). Rent spontant skulle jag säga att en sexuell attraktion till andra män betyder att du saknar något i eran relation. Kanske passionen mellan er två, eller din beundran av honom, eller hans uppmärksamhet, lite bus... Ja det kan ju vara vadsomhelst. Har du tänkt något åt det hållet?
    Min partner är min själsfrände - jag dras aldrig till andra människor för att deras personlighet intresserar mig mer än min partners. Dock kan jag dras till andra människor för att jag helt enkelt har för lite sex i nuläget .... och det är absolut inte frivilligt! Jag bor inte tillsammans med min partner och vi ses vanligtvis 2 ggr i veckan, vilket är ganska lite .... Inte säkert att man ens får tillfälle att ha sex då av olika omständigheter.
    Jag saknar även närhet av samma anledning ... jag träffar ju inte min partner varje dag och kan inte få den närhet jag behöver. 

När vi flyttar ihop kanske allting känns mer fullständigt ... Just nu får jag som sagt inte den närhet jag behöver för vi bor ifrån varandra.    

• AirborneUnicorn

Det har hänt EN gång att jag varit väldigt attraherad av någon annan än den jag är med. Här var det iofs inte tal om någon jag bara tyckte var snygg och som jag tänkte snusk om någon gång, utan någon jag ville dela livet med på alla plan. Jag höll mig dock i skinnet, att inte vara otrogen är en självklarhet för mig och inget jag bryter och jag älskade ju min dåvarande. Det fick mig däremot att tänka till angående förhållandet jag var i och jag insåg ju att något var väldigt fel.

Absolut kan jag bli attraherad av andra även nu, dvs tycka andra är sexiga och attraktiva och tänka "oooh den med lite kolasås på". Det är flyktiga tankar som inte stannar mer än några sekunder. Men nu är jag i ett bra förhållande och har bara ögon för honom och situationen som uppstod ovan är inget som skulle hända nu.

• Anonym (hemliga mamman)

Om jag blir attraherad av andra? Ja och nej.
    Jag registrerar att folk är snygga, men jag blir inte attraherad såtillvida att jag fantiserar om att göra mer, och därför uppkommer inte de andra situationerna du skriver om.
    Jag tror alla tittar, mer eller mindre omedvetet, oavsett hur lyckliga de är.
    Jag gissar att du är nåt på spåren med din tanke att du har för lite sex i nuläget och att det påverkar dina tankar.

• Anonym

Nej jag attraheras inte av andra än min partner. Iaf inte den partnern jag har nu 

Det har däremot hänt förr att jag gjorde det i tidigare relationer, men då var det något som var fel. När jag är med nån där känslorna är rätt så händer inte detta 

Svar på tråden Attraheras ni av andra än era partners ?