Crimen skrev 2013-02-08 01:52:19 följande:
Det är klart! Har väldigt svårt att tro att det är något sällsynt. Tvärtom.
Det jag gör för att hålla mig på mattan är att jag inte utsätter mig för sådana situationer där jag skulle kunna vara otrogen. Inte lika enkelt som det låter, dock.
Förstår hur du menar och håller med ...
Personligen dras jag inte till andra människor för att de har något som min partner saknar - utan det är lätt att finna någon annan attraktiv när man är jävligt kåt och inte har gjort något åt saken ... för så fort jag gjort något åt kåtheten finner jag inte andra lika attraktiva

Natzki skrev 2013-02-08 02:33:17 följande:
Nej inte ett dugg faktiskt.. Jag är så galet förälskad i min karl att de "snygga" männen inte gör någon intryck på mig. Jag tycker verkligen att min sambo är snyggast och jag vet ju också om hur het han är... Jag är ganska säker på att det passionerade (och samtidigt mysiga och trygga) förhållandet som vi har inte kan hittas på annat håll, och därför är andra män ointressanta.
Du nämner att ditt förhållande är stabilt, men du nämner ingenting om kärlek. Jag tror absolut på att man kan hitta en partner som man inte behöver sakna något med (jag brukade ofta drömma mig bort när jag var gift med mitt ex). Rent spontant skulle jag säga att en sexuell attraktion till andra män betyder att du saknar något i eran relation. Kanske passionen mellan er två, eller din beundran av honom, eller hans uppmärksamhet, lite bus... Ja det kan ju vara vadsomhelst. Har du tänkt något åt det hållet?
Min partner är min själsfrände - jag dras aldrig till andra människor för att deras personlighet intresserar mig mer än min partners. Dock kan jag dras till andra människor för att jag helt enkelt har för lite sex i nuläget .... och det är absolut inte frivilligt! Jag bor inte tillsammans med min partner och vi ses vanligtvis 2 ggr i veckan, vilket är ganska lite .... Inte säkert att man ens får tillfälle att ha sex då av olika omständigheter.
Jag saknar även närhet av samma anledning ... jag träffar ju inte min partner varje dag och kan inte få den närhet jag behöver.
När vi flyttar ihop kanske allting känns mer fullständigt ... Just nu får jag som sagt inte den närhet jag behöver för vi bor ifrån varandra.