• biggerswoman

hej baddräkt? för mig vilken storlek?

Hej

Jag har gått ner till 109 kg som minst 100 kg ska träna bort det med nu denna månaden.
     Har vägt som mest 149 kg (lång historia).

Nu till min fråga, tänkte köpa en baddräkt på ellos.se för stora kvinnor. Men i vilken storlek ska jag välja. Har inte ägt en baddräkt på ca 5 år? Har glömt bort hur man köper baddräkt, bikinbyxa med mera?

hade tänkt så här en baddräkt sen badshorts på det när jag går och simmar sen på gymmets bassänger.

Har 56 i trosstorlek? ska man ta samma i bikinbyxa? eller i kläder på ellos har jag tröjstorlek 56.

Varför jag undrar är att tänkte köpa på rea hos dem och kanske det inte går att bya då för samma storlek.

Alla seriösa tips välkommna

• Svar på tråden hej baddräkt? för mig vilken storlek?
  • biggerswoman

Hej Godmorgon

Kan man göra det om beställer på rea?

Töjer dem sig mycket?

• Cornellia
    biggerswoman skrev 2013-02-08 05:09:56 följande:
    Hej Godmorgon

Kan man göra det om beställer på rea?

Töjer dem sig mycket?

Givetvis kan man det.
    Ja jag tycker att det ofta blir ganska töjbart.
  • biggerswoman

Hej
    Men då beställer jag nog olika st på två som jag har spanat in när det gäller bikinbyxa. Sen såg jag att de hade fina short till män på en annan cellbes. Så där kan jag nog hitta fina sådan och sen kanske jag får leta efter en bikintopp också.

tack

mvh mig       

• Vinterankan

Det bästa är nog ändå att prova i en butik. Jag kan i princip inte ha baddräkt alls då jag har väldigt lång överkropp men är smal så längd och bredd passar liksom aldrig ihop. Kan prova i large och det gör ont där det skär in både i axlar och rumpa (har small på det mesta annars). Om det inte finns i butik så gör som tipset ovan att beställ i flera storlekar.

• Vinterankan

Kolla först om man alls får returnera badkläder. Det kan ju vara värt att betala extra för att köpa i en specialbutik också. I badkläder när man har så lite på sig så är det ju extra viktigt att man verkligen har något som man gillar.

• biggerswoman

Hej godmorgon

Okej ska kolla lite på butiker på stora kvinnor med tror dem har en i malmö

MVH mig     

• AMC80

Hej! Om du ska ha shorts till kanske en tankini är bekvämare att ha upptill. De hade några på rean såg jag, men jag kollade inte storlekarna. De hade bikinikjol som man kan ha till om du inte vill visa låren men ändå matcha överdelen.
    Det kanske inte är alls därför du vill ha shorts, jag bara antog det eftersom du skule ha dem över en baddräkt.

Bra jobbat med vikten för övrigt.
    Lycka till.

• mjau84

Bor du i Malmö så prata med killen på aqvakuls badshop. Han har även en hemsida. Han är världsbäst. Lycka till med allt

• biggerswoman

Hej

Har tänkt med det med badkjol, men  kan man ha det när man simmar? Jo innan när jag vägde 100kg för fem år sedan hade jag bikin byxor och shorts för låren är inte så vackra och inte heller rumpan.

Jo jag bor nära malmö men finns det min storlek där?

MVH mig      

• Cornellia
    biggerswoman skrev 2013-02-09 03:19:25 följande:

Hej

Har tänkt med det med badkjol, men  kan man ha det när man simmar? Jo innan när jag vägde 100kg för fem år sedan hade jag bikin byxor och shorts för låren är inte så vackra och inte heller rumpan.

Jo jag bor nära malmö men finns det min storlek där?

MVH mig      

Det finns det nog.

www.kappahl.se/article/xlnt_baddrakt_419903
Svar på tråden hej baddräkt? för mig vilken storlek?