Jag är smygalkoholist. - och perfekt mamma.
Jag har 3 barn, bor i ett stort nybyggt hus och har en framgångsrik man.
Jag lagar bra mat åt mina barn, hjälper dom med läxor, tar hand om dom och ger dom en stabil uppväxt. Jag får höra ofta att jag är en sån bra mamma. Att jag är närvarande och tar hand om mina barn så bra, ger dom en bra uppfostran.
Men, vad ingen vet - Jag är "smygalkoholist".
Mina barn åker med pappa till skola och dagis på morgonen. Jag går upp vid 10 tiden, äter frukost, tränar, duschar (duschar, tvättar håret, använder diverse produkter och avslutar med parfym. Detta för att bygga en bra grund att "supa på") och gör mig iordning. Framåt dagen är det dax för lunch, jag börjar ofta dricka redan då. Aldrig på måndagar och tisdagar, för jag måste hämta barnen i skolan och på dagis då och tar då bilen. Jag shoppar, träffa vänner, fikar, lunchar och går till frisören. Sedan åker jag hem för att umgås med barnen, ofta har dom sina kompisar med, jag lagar mat och umgås med dom. Ibland går vi ut och äter eller hittar på roliga saker, åker ner till stan, lekland och liknande.
Nu till saken. Jag har alltid en läskflaska med mig i väskan, i den har jag sprit och läsk. För att "fylla på" under dagen så kan jag tillexempel uppsöka en toalett eller annat avskiljt område för att klunka alkoholen. För att dölja lukten följer självklart en prossedur. Jag tar munnskölj, borstar tänderna, tar munnskölj igen och tar tuggumi + hallstablett. Detta om möjligt innan en måltid, och efter måltiden ursäktar jag mig för att göra samma sak igen.
Ska min man vara med så ser jag alltid till att ta ETT glas vin att smutta på innan vi ska någonstans, detta för att han är nära mig och pussar på mig. Skulle han känna alkoholdoft så har det en förklaring..
Jag träffar mina barns kompisar, deras föräldrar och mina vänner. Jag går på barnens aktiviteter, föräldramöten, utvecklingssamtal och jag går på stan med dom. Jag är nästan alltid påverkad. Men jag får aldrig höra något. Det händer ibland att jag frågar någon vän: "luktar jag alkohol? Jag tog ett glas vin till maten innan". Jag luktar aldrig alkohol, jag uppträder inte påverkad och INGEN vet om hur det är.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-08 13:35
Såg att många kommenterat min dåliga svenska och oroar sig för att mina barn får dålig läxhjälp. Kan lugna er alla med att jag har höga betyg i svenska, jag har bara smakat lite på flaskan. skulle ta yngsta till doctorn, har läkarfobi så känns alltid bra att ta ett avslappnande glas..... :/
Men tack för er oro! Kan medela att mina barn är väldigt duktiga i skolan!