• Anonym (arg)

Får inte läsa 50 nyanser av honom

Jag fyller snart år, och min man undrade vad jag vill ha i present. Jag har inte läst 50 nyanser av honom ännu, så jag sade att jag skulle vilja ha den. Då blev han sur och säger att om inte han får se på porr så får inte jag läsa en porrbok.

Han vet att jag inte vill att han ser på porr eftersom jag inte tycker om tanken på att han tänder på andra, och han säger att han respekterar det. Men nu säger han att jag måste respektera att han inte vill att jag ska läsa en bok där jag tänder på sexscenerna, för det är samma sak tycker han.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-08 22:58
    Jag kan meddela att min man gav mig boken i tidig present när han kom hem efter jobbet idag. Han håller med om att han betedde sig fel, och håller med om att det inte är samma sak som att han skulle se på porr. Han kommer fortfarande inte att se på porr för han vet att jag mår dåligt.

• Svar på tråden Får inte läsa 50 nyanser av honom
  • Anonym (22)

Läs den tillsammans med honom. Kan ju ge en kick kanske?

• annli

Tycker din man har en poäng ;)

• Anonym (haha)

den är inte dyr så köpt den själv och läs i smyg.. Han kollar garanterat porr i smyg.

• Anonym (...)

Tycker din man har rätt. Boken är visserligen litteratur men innehåller väldigt beskrivande porrscener. Varför ska du "få lov" att läsa den om du förbjuder honom att titta på porr? Respekt ska gå åt båda hållen. (sen anser jag att förbud är döden för ett förhållande, men det är ju en annan diskussion)

• Björnmossa

Han har rätt, och det tyder dessutom på väldigt dålig smak om man gillar den boken.

• Rak banan
    Anonym (...) skrev 2013-02-08 12:26:07 följande:
    Tycker din man har rätt. Boken är visserligen litteratur men innehåller väldigt beskrivande porrscener. Varför ska du "få lov" att läsa den om du förbjuder honom att titta på porr? Respekt ska gå åt båda hållen. (sen anser jag att förbud är döden för ett förhållande, men det är ju en annan diskussion)
  • Smecker
    Anonym (arg) skrev 2013-02-08 12:23:35 följande:
    Jag fyller snart år, och min man undrade vad jag vill ha i present. Jag har inte läst 50 nyanser av honom ännu, så jag sade att jag skulle vilja ha den. Då blev han sur och säger att om inte han får se på porr så får inte jag läsa en porrbok.

Han vet att jag inte vill att han ser på porr eftersom jag inte tycker om tanken på att han tänder på andra, och han säger att han respekterar det. Men nu säger han att jag måste respektera att han inte vill att jag ska läsa en bok där jag tänder på sexscenerna, för det är samma sak tycker han.
    Ni kan väl kompromissa? Medan du läser boken får han kolla på porr.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2013-02-08 12:26:07 följande:

• Anonym (arg)
    Anonym (22) skrev 2013-02-08 12:24:53 följande:
    Läs den tillsammans med honom. Kan ju ge en kick kanske?
    Han gillar inte böcker, så det tror jag inte han vill.
    annli skrev 2013-02-08 12:25:07 följande:
    Tycker din man har en poäng ;)
    Hurdå? En bok och en film är ju inte alls samma sak.
    Anonym (haha) skrev 2013-02-08 12:25:25 följande:
    den är inte dyr så köpt den själv och läs i smyg.. Han kollar garanterat porr i smyg.
    Jag vill inte gå bakom ryggen på honom. Jag tror på honom när han säger att han inte ser på porr längre av respekt för mig, och jag vill att han ska kunna lita på mig på samma sätt.

Svar på tråden Får inte läsa 50 nyanser av honom