myom baksida livmoder hjälp!!!!!
Har 2 cm nyom som en liten spelkula baksida av livmoder, kan ja ej bli gravid nu?????
Har 2 cm nyom som en liten spelkula baksida av livmoder, kan ja ej bli gravid nu?????
Ssnälla nån?någon?
Vad har läkarna sagt? Ska de svälta ut dem med medicinering eller ska det bli operation? Eller har du bara fått veta att de finns där?
Ingen op den e så liten å baksidan
Och jo, du kan bli gravid.. Det kan ( möjligen ) försvåra en graviditet men det är inte omöjligt.. De flesta myom svälts ut av sig själva..
Jag hade ett stort myom som täckte hela baksidan av livmodern, den satt längs med väggen istället för på ett "skaft".
Jag fick göra titthålsoperation först för att se hur den satt och fick efter det vänta 2 månader för att sedan göra bikinisnitt och ta bort den helt.
Det gick jättebra trots hur den satt och det i sig är inget som kan hindra en eventuell graviditet hos mig.
Kan en sån liten på baksidan försvåra? Sitter ju inte inne i hålan Ingen op den e så liten å baksidan
Blev du gravid efter? Min sistter mot tarmen men är liten
Myom är väldigt vanligt,1/4 av alla mellan 30 och 40 har det och långt ifrån alla de har svårt att få barn och de som har svårt har det ytterst sällan p.g.a myomet. Mitt är stort,5 cm i omkrets,men sitter inne i väggen,inget som stör. Har fått göra flera IVF:er så de anser det är helt okey.
Oxå haft ex bara en äggledare har en son sen innan e mina chanser borta nu?
Äd och ea?
Men är bättre om mypmet sitter på baksidan?