• paddan11

Stort sf-mått??

Hej! Jag har några funderingar kring sf-mått. Är gravid i v 24+4 och har idag 25 cm i sf-mått. Det ligger kanske lite högt? Med mitt första barn hade jag 24 cm i vecka 26+4. Någon mer som haft eller har liknade mått? Hag låg under normalkurva med första barnet men hon vägde 4,3 trots det. Kommer denna väga ännu mer?

• Svar på tråden Stort sf-mått??
  • ejmy

Jag hade 27 i v 23+4 förra graviditeten, och 25 i v 24+0 första grav. Om en vecka ca får jag reda på måttet på denna graviditet.

• ejmy

Min dotter vägde 3995g och sonen 4124g inget tillväxt ul, men den här gången blir det, eftersom jag fått 2 stora barn:) de föddes i v 38 och v 39.

• Viol83

Min första pojke vägde 4660g när han kom ut och när jag väntade lillebror så var sf- måttet mindre än va det var med brosans i samma veckor. Alla trodde att lillebror skulle vara mindre men tji fick vi när lillebror gjorde entré med sina 5320g :).
    Låg inom normalkurvan med båda barnen så stort sf-mått behöver ju inte alltid betyda stort barn men det är ju såklart bra att kolla upp om det ligger alltför mycket över el under det normala.

Svar på tråden Stort sf-mått??