• Mansing

    Mammor i Växjö med BF sommar/höst 2013

    Får jag också hoppa in i Växjötråden? Väntar bebbe nr 2 i oktober, så jag ligger lite efter många av er andra sommarmammor ser jag tidsmässigt, men eftersom det är nr 2 så syns magen väääääldigt tydligt redan nu i vecka 12 och jag har fått berätta för typ alla vi känner redan.
    Den här gången är jag lika stor nu som jag var i vecka 18 förra gången... helt sjukt

  • Mansing
    Kajjoh skrev 2013-02-10 13:53:00 följande:
    Jag har en fråga, när började ni m mammakläder m barn nr 2?
    Alldeles för tidigt för min egen smak... försökte köra med större byxor i ca 2 veckor, men redan vid inskrivningen i vecka 8 hade jag börjat med mammabyxor den här gången.
  • Mansing
    Kajjoh skrev 2013-04-05 17:38:00 följande:
    Hej maning! Välkommen! Bor du i eller i närheten av Växjö? Jag är i v 13! Instämmer att magen syns mer denna gång. Har berättat för chefen nu då det syns redan. Förra ggr väntade jag till v18.
    Jag har köpt större byxor faktiskt. Riktigt låga som jag räkna kunna ha länge. När jag skulle på hm för att köpa mammabyxor så va det så otroligt utplockat. Jag tycker mammabyxorna framhäver magen lite oxå, och jag tycker det är skönt att ligga lågt lite till ;). Jag har redan gått upp lite i vikt så jag kan inte ha mina gamla byxor heller...
    Har du mått bra annars?
    Hej!
    Jag bor i centrala Växjö, väntar andra barnet. Chefen fick jag berätta för redan förra veckan (vecka 11+2) och då hade han och övriga redan misstänkt det väldigt länge.
    Mammabyxor brukar jag beställa från nätshoppen på HM eftersom det då är enklare att välja bland modeller och storlekar. Än så länge har det fungerat rätt bra (är min tredje graviditet) så jag har min "standarduniform" med ett par svarta kostymbyxor till jobbet och två par jeans. Det fungerar fram till sommaren i alla fall, då jag hoppas kunna släppa loss magen i klänning
    Mår rätt så bra nu, illa i början och lite småblödningar, men nu har det varit lugnt i flera veckor. Ska göra kub på onsdag. Spännande som tusan!
  • Mansing
    tina03 skrev 2013-04-06 16:34:50 följande:
    Ja vi har redan kikat två gånger faktiskt, datering hos läkaren och sen kub. Det dryga är väl mest egentligen att det är 10 veckor mellan besöken hos bm, har fått sån foglossning och onda förvärkar så hade inte haft något emot en tid mellan, sen är jag lite av den åsikten att det finns bättre behövande av de tider och telefontider de har så hade ju kunnat ringa.. nåja foglossning är inget farligt och så länge de inte kommer tätare sammandragningar får det vänta. Sen vill iaf jag stämma av så det inte är avvikelser på rul innan jag köper något, har en del kvar sen tidigare barn men en vagn och ett babyskydd och lite kläder ska inhandlas. Hur går det för er andra med inköp?!
    Är lite i samma sits. Har sett liten på tidigt ul (skickades dit av bm för att utesluta tvillingar) och ska på kub på onsdag. Först därefter vågar jag nog börja handla lite igen. Har i princip inga kläder kvar från förra gången i storlek 50 (de bajsades ner så hemskt av min dotter så de ville jag absolut inte spara )))) men jag vågar inte riktigt köpa något förrän jag vet att allt är bra med liten.

    Vagn etc. behöver jag dock inte bry mig om, för mitt äldsta barn är nu 4 år och behöver inte längre vagnen, spjälsängen eller skötbord, så nu ska liten få ärva i princip alls. Känns lite skönt att slippa den utgiften den här gången
  • Mansing

    Tina03: BF 27 aug, barn nr 3
    Kajjoh: BF 14 okt, barn nr 2
    Mansing: BF 22 okt, barn nr 2
    Zera5: BF 23 okt, barn nr 3

  • Mansing

    FruDalefalk: BF 28 juni, barn nr 5
    Tina03: BF 27 aug, barn nr 3
    Kajjoh: BF 14 okt, barn nr 2
    Mansing: BF 22 okt, barn nr 2
    Zera5: BF 23 okt, barn nr 3

  • Mansing
    FruDalefalk skrev 2013-04-08 09:54:06 följande:
    Jag är oxå bara inne på iPhone..så om nån vill får ni gärna skriva i mig med?
    FruDalefalk: Bf 28 juni, barn nr 5
    Fixat!
  • Mansing

    KUB gick jättebra så nu känner jag att jag äntligen kan börja njuta lite av graviditeten och se fram emot en ny familjemedlem! Siffran vi fick var riktigt hög trots min ålder, omkring 1:11 000 så jag behövde inte oroa mig det allra minsta sa sköterskan. Härligt! Firade med att köpa det första nya babyplagget i storlek 50 tillsammans med blivande storasyster 4 år gammal Solig

  • Mansing
    zera5 skrev 2013-04-11 10:16:52 följande:
    Härligt Mansing!! Stolt blivande storasyster kan jag tänka mig mina båda pratar om det varje dag så det blir en dryg väntan för dem. Hoppas vi också får bra siffror men jag har ju åldern på min sida iaf så jag känner mig egentligen inte speciellt orolig!
    Lillan här hemma är helt i extas över att äntligen få ett litet syskon, hon har redan köpt ett gosedjur som Liten ska få, hon har planerat vilka kläder hon själv inte använder så att Liten kan få ärva dem, hon har frågat om det är okej att hon hjälper till att natta Liten och läser saga osv.
    Vi hade inte tänkt berätta för dottern förrän långt senare egentligen, eftersom vi förra graviditeten fick missfall i vecka 12 och hon blev jätteledsen då, men nu syntes min mage så hemskt tidigt så vi hade liksom inget val. En 4-åring är STOR och förstår mer än man tror.

    När det gäller att vara nervös för testet så är det förståeligt att man är orolig, särskilt om man är omkring eller över 35 år gamla. Å andra sidan så vet man säkert att man inte kan göra något för att påverka det, men det är klart att man ändå hoppas på det bästa. Vi hade redan innan testet gjordes bestämt hur vi skulle hantera resultaten, dvs. vi var överens om att inte fortsätta graviditeten om vi fick alltför dåliga siffror. Det kan jag annars känna är en stor orsak till oro ifall man som föräldrar inte är helt överens om hur man ska hantera resultatet. Lycka till med ditt test!
Svar på tråden Mammor i Växjö med BF sommar/höst 2013