deltra-kravek, någon som har erfarenhet av dom ?
För en vecka sen satt en lapp i dörren från dom. Jag ringde numret som var skrivet men fick en utskällning av personen som svarade. Jag skulle ge fan i att ringa detta nummer, sa han bla.
Kontaktade då deltra-kravek via mail. De bad om mitt nummer. De fick det och jag skrev att även mailen finns vid kontakt. De skrev tillbaka att delgivningsmannen skulle ta kontakt med mig antingen via telefon eller mail. Det var i måndags. Gått med mobilen på mig hela veckan för att inte missa samtalet. Ingen hörde av sig.
Idag skickade jag åter mail om att jag ännu inte har blivit delgiven.
Ikväll var vi iväg två timmar och när vi kommer hem sitter åter en lapp i dörren. Fast denna gång var den blank och handskriven.
Reagerade på det samt att inga hjulspår syntes i snön. Vi bor rätt så öde ute i skogen och människan verkar ha vandrat genom skogen :-/
Googla lite om deltra-kravek och fick upp lite obehaglig information om hur deras delgivningar går till. Vet förståss inte om det är sant. Men det känns lite obehagligt, känns som jag har fått en delgivningsman som inte vill delge mig.
Jag ringde polisen och rådfrågade om hur jag ska göra. De rådde mig till att kontakta deltra-kravek på måndag för att få en rätsida på det här.
Är det någon mer som råkat ut för något sånt här ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-11 10:11
Vill uppdatera att det har löst sig
Han som skulle förmedla mina kontaktuppgifter hade inte gjort det. Nu är dag och tid bestämd och han var trevlig över telefon. Känns bra mycket bättre nu.
Tyvärr så fick man fram mycket negativ kritik om dem när man googlade, men sen vet man inte heller hur saker och ting har gått till i de fallen.
Nu fåt vi hoppas att han är lika trevlig när han kommer hit som han var över telefon.