• Anonym (förvirrad)

deltra-kravek, någon som har erfarenhet av dom ?

För en vecka sen satt en lapp i dörren från dom. Jag ringde numret som var skrivet men fick en utskällning av personen som svarade. Jag skulle ge fan i att ringa detta nummer, sa han bla.
    Kontaktade då deltra-kravek via mail. De bad om mitt nummer. De fick det och jag skrev att även mailen finns vid kontakt. De skrev tillbaka att delgivningsmannen skulle ta kontakt med mig antingen via telefon eller mail. Det var i måndags. Gått med mobilen på mig hela veckan för att inte missa samtalet. Ingen hörde av sig.
    Idag skickade jag åter mail om att jag ännu inte har blivit delgiven.
    Ikväll var vi iväg två timmar och när vi kommer hem sitter åter en lapp i dörren. Fast denna gång var den blank och handskriven.
    Reagerade på det samt att inga hjulspår syntes i snön. Vi bor rätt så öde ute i skogen och människan verkar ha vandrat genom skogen :-/

Googla lite om deltra-kravek och fick upp lite obehaglig information om hur deras delgivningar går till. Vet förståss inte om det är sant. Men det känns lite obehagligt, känns som jag har fått en delgivningsman som inte vill delge mig.

Jag ringde polisen och rådfrågade om hur jag ska göra. De rådde mig till att kontakta deltra-kravek på måndag för att få en rätsida på det här.

Är det någon mer som råkat ut för något sånt här ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-11 10:11
    Vill uppdatera att det har löst sig
    Han som skulle förmedla mina kontaktuppgifter hade inte gjort det. Nu är dag och tid bestämd och han var trevlig över telefon. Känns bra mycket bättre nu.

Tyvärr så fick man fram mycket negativ kritik om dem när man googlade, men sen vet man inte heller hur saker och ting har gått till i de fallen.

Nu fåt vi hoppas att han är lika trevlig när han kommer hit som han var över telefon.

• Svar på tråden deltra-kravek, någon som har erfarenhet av dom ?
  • Waldo

Om man tittar på hur lagen är utformad, så fungerar det så att när man har försökt att nå dig i hemmet upprepade gånger för en delgivning, men inte kunnat nå dig.
    Då kan man göra något som kallas "spikning" 
    Det betyder i princip att man sätter upp delgivningen på dörren och då räknas du lagligen som delgiven 

Man har då redan försökt att nå dig brevledes ett flertal gånger  samt personligen med en delgivningsman utan att lyckas .

I detta fallet vet jag inte riktigt vad det är du vill av delgivningsmannen?
    Om du fått en delgivningen så behöver du skriva på den. Om du anser att skulden är felaktig så få du överklaga skulden. Delgivaren har ingenting med skulden att göra och kan inte förmedla någn som helst information eller svara på några frågor när det gäller skulden.

Om du nu fortsätter att hålla dig undan kommer det bli så att du även får ett utslag i i skulden och då kommer du inte att kunna överklaga skulden i erfterhand     

• Anonym (förvirrad)

Jag har varit borta från hemmet sammanlagt 4 timmar på 3 veckor då jag har en nyfödd så jag håller mig inte undan.

Numret han har lämnat går inte till honom, deltra-kravek har inget nummer som jag kan få för att nå honom.

Jag har förmedlat genom deras kontor mitt mobilnummer och mail och de skulle se till att han kontaktar mig.

Jag vill veta vad det är för något saken gäller men kan inte få tag i personen som håller i det.

• Anonym (förvirrad)

Han har alltså varit här och lämnat en lapp om att jag har en delgivning. Har ingen aning om vad det gäller för dom papprena har jag inte fått.

• Anonym (förvirrad)

Brukar de delgiva med handskrivna lappar? Tycker det känns konstigt :-/

• Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-02-08 23:23:08 följande:
    Brukar de delgiva med handskrivna lappar? Tycker det känns konstigt :-/

Jag har dåliga erfarenheter av deras delgivare och dom är psykiskt sjuka delgivare.

jag låg sjuk och öppnade inte för jag kom inte ur sängen och det slutade med att han gick och hämtade vaktmästaren som tyckte att det var ok att öppna dörren så delviaren kunde komma in till mig och kom till mig när jag låg i sängen.  Höll på o slå ihjäl karln och vaktmästaren och polisanmälde men det lades ner. Ord stod mot ord även fast vaktmästaren sa att det jag sa stämde.

Håll dig borta från dom och skit i och jaga dom. Vattenfall anlitar bla delta kravek så har du missat någon el?    
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym skrev 2013-02-09 09:41:37 följande:
    Jag har dåliga erfarenheter av deras delgivare och dom är psykiskt sjuka delgivare.

jag låg sjuk och öppnade inte för jag kom inte ur sängen och det slutade med att han gick och hämtade vaktmästaren som tyckte att det var ok att öppna dörren så delviaren kunde komma in till mig och kom till mig när jag låg i sängen.  Höll på o slå ihjäl karln och vaktmästaren och polisanmälde men det lades ner. Ord stod mot ord även fast vaktmästaren sa att det jag sa stämde.

Håll dig borta från dom och skit i och jaga dom. Vattenfall anlitar bla delta kravek så har du missat någon el?    

Ok, låter ju inte trevligt.

Ska kolla med vattenfall om jag missat någon el. Inget jag vet om på rak arm men varit lute snurrig sen minsta föddes.
  • Waldo
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-02-08 23:19:35 följande:
    Han har alltså varit här och lämnat en lapp om att jag har en delgivning. Har ingen aning om vad det gäller för dom papprena har jag inte fått.
    Så du har alltså inte blivit formellt delgiven, utan bara fått reda på att det varit en delgivningsman och sökt dig?
    Lite udda, men okej då förstår jag varför du försöker få tag i honom

Vet du inte alls vad detta gäller?
    Du  bör redan ha fått både påminnelser från företaget, samt påminnelser och delgivningar från inkassoföretag angående den skuld som avses  
  • Waldo

Vill bara tillägga.

Såvida det  ÍNTE gäller en spikning, är det helt och hållet emot inkassolagens etik att öppet visa att man varit där och sökt dig.

• Anonym (förvirrad)
    Waldo skrev 2013-02-09 10:28:22 följande:
    Så du har alltså inte blivit formellt delgiven, utan bara fått reda på att det varit en delgivningsman och sökt dig?

Lite udda, men okej då förstår jag varför du försöker få tag i honom

Vet du inte alls vad detta gäller?

Du  bör redan ha fått både påminnelser från företaget, samt påminnelser och delgivningar från inkassoföretag angående den skuld som avses  

Haft/har väldiga problem med postgången här

Upptäckte det på senhösten så vi har lagt om allt till e-fakturer autogiro och vis e-post nu. Kan ju vara något som inte kommit fram.

Ska undersöka med vattenfall om det är dom nu.

Blir lite ställd bara. Var ute nu på morgonen och spåren efter delgivningsmannen går genom skogen. Tycker situationen blir lite bisarr. Borde vara enklare att köra fram med bilen till oss.
  • Anonym (förvirrad)
    Waldo skrev 2013-02-09 10:36:25 följande:
    Vill bara tillägga.

Såvida det  ÍNTE gäller en spikning, är det helt och hållet emot inkassolagens etik att öppet visa att man varit där och sökt dig.

Men man borde väl ändå få reda på vad saken gäller ?

Har ju varit i kontakt med deras kontor och inte fått reda på något från dom heller. Ingen verkar veta något.

Men nu fick jag genom tråden reda på att vattenfall anlitar dom så de kanske kan hjälpa mig.
Svar på tråden deltra-kravek, någon som har erfarenhet av dom ?