• sparvens

Snälla hjälp :(

Jag har en liten kille på 2 1/2 år, han började gå utan blöja för en vecka sedan och det gick utmärkt, han kissar på pottan både hemma och på dagis. Han vill alltså inte längre ha blöja på sig förutom på natten och de fungerar bra. Problemet är att han vägrar bajsa, han kniper igen, skriker och gråter att han har ont :( vi har mutat med presenter å allt, efter tre dagar fick vi ge medel i rumpan, sen blev de bra. Nu fortsätter han att knipa och har ont, men igår så kom de ut ca 4 cm bajs två gånger strax efter varandra så ja tänkte att nu blir de bra, Men samma visa idag, han kniper å säger att han har ont, vad ska vi göra? Han vill inte ha blöja

• Svar på tråden Snälla hjälp :(
  • sparvens

Nä han vill inte bajsa i blöjan heller :( ja de känns lite som att han är rädd?

• sparvens

Har fått råder att ge lactulose (stavning?) till han samt att spruta lite olivolja i rumpan för att det ska gå lite smidigare för han. Så nu hoppas jag stakt på att de här ska hjälpa han så han slipper ha ont och vara ledsen :(

• sparvens

Ja fick det rådet utav en legitimerad läkare så du behöver inte alls få det att låta som att jag är dum.

• sparvens

Jag har ingen skyldighet att sitta och försvara mig inför dig. För det första så testade vi lactulos i några dagar för att ge de en chans, så någon olivolja användes aldrig. Du har ingen rätt att sitta bakom en datorskärm och döma mig, tänk dig för innan du drar förhastade slutsatser. Jag skrev vilka råd vi hade fått av en läkare, att vi skulle prova oss fram men jag har inte någonstans i min text skrivit att vi gjorde som läkaren sa punkt till pricka. Men det är väldigt typiskt fl att tro en massa utan att ens läsa texten ordentligt.

Svar på tråden Snälla hjälp :(