Inlägg från: sarapedersen |Visa alla inlägg
  • sarapedersen

hjärtinfarkt??

hej! jag har haft bröstsmärtor i 2 dagar nu, som inte ger med sig. både i ryggen och framme vid revbenen (mellangärdet) skär det åt olika håll, och bak i ryggen.. mår illa, känner mig febrig, och yrsel. nu idag fick jag helt plötsligt skärande smärta på vänster sida av halsen, har också haft som att det bränner, precis i svalget. och känns konstigt när jag gapa, känns svullet vid käken, och örat.. känns som det domnar, och har en konstig lukt i näsan.. jag är en ung tjej på 18 år, har fått göra ekg minst 5 gånger på 1 månad, pga min ångest, och ett ultraljud på hjärtat för kanske 4 månader sedan. allt har sett bra ut där. är livrädd för att jag är på väg att få hjärtinfarkt, läste nämligen att vissa kvinnor bara får antingen ont i käken/käkleden, brännande i svalget, smärta i hals och eftersom det är svårt att veta enligt läkarna är det lätt att få fel diagnos och risken för att avlida blir större. kan jag va på väg att få hjärtinfarkt?! orolig! tacksam för alla svar!

• Svar på tråden hjärtinfarkt??
  • sarapedersen

vet inte.. har ju ångest men känns väldigt skumt! man vet ju aldrig.. är frisk sen annars enligt ekg o ultraljud, och blodprov..

• sarapedersen

jag vet ju inte, men är orolig för att det ska vara det..

jo, jag lider av panikångest. men känner inte igen dessa symtomen, därför blir jag orolig..

• sarapedersen

jag vet ju inte, men är orolig för att det ska vara det..

jo, jag lider av panikångest. men känner inte igen dessa symtomen, därför blir jag orolig.. ja, jag har haft mycket ångest nu. mycket panikattacker.

• sarapedersen

tack så mycket! nu blev jag lite lugnare iallafall. har blivit hemskickad med svaret att det är panikattack, ambulans har kommit 2 gånger på kort tid och tagit ekg och blodtryck och allt har varit normalt. även fast jag vet det, blir jag ändå orolig. speciellt med de här nya symtomen i käken/halsen..  är dock bara 18 år, och frisk enligt prov, ekg och ultraljud, så då vore det väl ändå osannolikt att jag skulle få en hjärtinfarkt.. hoppas jag iallafall.

• sarapedersen

ja, jag har haft vääldigt många panikattacker nu sedan jag fick min son som e 2 månader nu. det är absolut inte han som är orsaken, men det är ju väldigt jobbigt. som tur är har jag min sambo som tar hand om honom när jag mår som dåligast. jag har fått atarax utskrivet, har inte vågat ta dom, men ska prova för första gången ikväll. fick prata med en psykolog, som sa att jag inte är i behov av någon medicin, utan bara av samtal. så han skulle få in en tid åt mig hos en läkare/psykiater så snabbt som möjligt (detta var nog 2 veckor sedan) och ingen har fortfarande hört av sig. får ringa på måndag och skynda på det. usch, det är så himla jobbigt. jag tror det värsta hela tiden, hjärtattack, hjärntumör.. har inbillat mig en jä*la massa grejer, och fastän jag får lugna besked och proverna är normala är jag fortfarande orolig. är det inte det ena, så är det de andra.. efter lugnande besked är det lugnt i kanske 1-2 dagar sen börjas det igen. har knappt fått njuta av min lilla son sedan han kom. det är nog jobbigast! :(

Svar på tråden hjärtinfarkt??