• Med Lem

Min sambo vill inte knulla!

ITpappan skrev 2013-06-23 15:36:06 följande:
    Tips på hur man kan förbättra detta "normaltillstånd" på 1-2ggr/v? Öka lusten hos andra partnern, mer tid för varandra osv?

Sen verkar det som om sexlusten varierar enormt mellan individer, även om de skulle få all tid i världen till samliv. Tyvärr.
    Det beror på VARFÖR sexlusten är låg.

Inkompatibiliteter i individers föreställning om vad häftig sex är, eller hur man kommunicerar om sex, eller inkompatibiliteter i hur man hanterar sin sexdrift, alltså hur man laddar upp och med vilket syfte, kan alla lösas genom att man pratar om det. Men enkelt att hitta vad det gäller är det inte alltid, och båda måste vara beredda på att klara av att visa upp delar av sina önskningar och sitt driftliv som man kanske skäms för, och är rädd för att partnern ska skratta åt. Typ en macho-MC-bodybuilder kanske drar sig för att berätta att han vill bli ammad....

Medicinska problem kan åtgärdas: hormonnivåer, erektionsproblem och liknande. Men först måste det ju upp på bordet, och det krävs ju att man tål att riskera att partnern reagerar på nåt nedvärderande sätt.

Sen finns det problem som INTE kan åtgärdas på egen hand: men då är det nog inte 1-2 ggr / vecka som är normalnivån, utan nån gång om året. Folk slutar vara kära, och deras föreställningar om vad man kan påverka hos sig själv, eller vad som är ett otillbörligt ingrepp i integriteten kan då hindra åtgärder.

Förstår båda vad problemet är, och vill båda åtgärda det så kan man oftast göra det. Men inte är det så att alla orkar ha sex varje dag. 2 ggr/vecka kan vara fysiskt max de flesta veckor.

Man ska också komma ihåg att träning inte nödvändigtvis är bra i sammanhanget: för mycket träning kan ge ett överflöd av endorfin som dödar sexlusten synnerligen effektivt. Ska man träna för att få bättre sexliv så ska man träna styrketräning och SEX! Inte springa mil efter mil per dag.

• Med Lem
    ITpappan skrev 2013-06-23 17:37:48 följande:
    Det där med träning funkar faktiskt som du säger. Springer långt varannan dag nu, delvis för att kunna hantera driften.....
    Det mesta jag säger har gott faktiskt underlag.... Fast ibland är det av tvingande skäl anekdotiskt.

Har du pratat med frun? Vad säger hon? Varför vill hon inte mer? Lider hon brist på icke-sexuell gemensam tid, eller brist på egentid eller är det nåt annat?
    Vill hon alls försöka öka sexmängden?

• Med Lem
    ITpappan skrev 2013-06-23 18:17:18 följande:
    Just nu har väl det hela en bra förklaring, vi fick barn för 8v sen. Men på 7 veckor var det ingen närhet heller, direkt. Inte förrän jag tog upp saken.

Jag känner ju att lusten inte finns där hos henne. Gissar att det kommer att dröja, kanske länge.

Har väl tagit upp tidigare innan vi fick barnet att sex 2-3ggr/v inte vore fel. Vid tillfället vi pratade om det så höll hon med. Med sen händer ju inget..... 1-2 ggr/v fortsätter, ibland mer sällan.

Verkar ju vara så att den stora lusten, passionen och "kåtheten" som fanns i början försvinner med tiden :(

Till saken ska jag väl också lägga att det varit perioder där jag inte varit så sugen på sex - det går ju i vågor. Men 1, max 2 ggr per vecka resten av livet känns ju inte direkt hållbart..... Gärna 3-4, kanske t o m 5-6 (nu drömmer jag)!
    I o f s:

1-2 ggr/v är normalt. 3-4 är högt. varje dag är ovanligt av tusan.

Lyckliga människor (det här finns det goda vetenskapliga data som stöder, se sammanfattningar av dessa data i t ex La Sexualité des gens heureux av Pascal de Sutter) har ca 2-4 sexuella tillfällen per vecka med en eller fler orgasmer per tillfälle och deltagare i snitt. ( Jo, man behöver inte 2-4 orgasmer per vecka, utan 2-4 sexualumgängestillfällen!  ) för att nästan alltid må bra. Det är svårt att veta vilken medelvärdesbildningsperiod som är rimlig, men gissningsvis 6 löpande månader??
    De flesta behöver alltså öka sin sexualaktivitet med ungefär 2 ggr.

Närmaste tiden efter ett nytt barns födelse finns det mycket lite utrymme för närhet med andra än barnet, för kvinnan. Enda sättet att som man säkert bli delaktig är att gå emellan, och själv ta mycket av "närhetstiden" med barnet, så att kvinnan måste kanalisera en del av sitt behov via mannen, och då också till mannen.
    I det läget kommer, om mannen inte släpper sin roll som fysiskt nära förälder till barnet så fort kvinnan gnäller, också sex att bli en möjlighet. Man måste gå emellan vid de tillfällen när kvinnan själv längtar efter närhet med barnet, inte avlasta vid de tillfällen som kvinnan tycker är jobbigast.
  • Med Lem
    The past is now skrev 2013-06-23 21:18:50 följande:

Say what??
    What.

Nöjd??

"Våga säg nej" verkar ha en lite speciell, annorlunda, egenartad utgångspunkt för sin tankeverksamhet.

Vi andra kanske ska avstå från att försöka förstå, och syssla med verkligheten i stället.
  • Med Lem
    öppensinnad skrev 2013-06-22 12:06:34 följande:
    jag vill knulla nu
    Du har i alla fall fokus!
  • Med Lem
    öppensinnad skrev 2013-06-23 11:15:33 följande:
    Knulla är normalt i ett förhållande. vill han inte så skaffa en kk eller lämna honom. [email protected] knulla är skönt och något jag skulle vilja göra varje dag om jag hade en kvinna.
    Har du tänkt på att ingen verkar svara på dina inläggs innehåll?

Jag rekommenderar att du funderar igenom hur du bäst använder din kommunikativa förmåga innan du lägger energi på fler inlägg.

• Med Lem
    Anonym (aha) skrev 2013-06-25 13:06:29 följande:
    Är det därför som kvinnor mår dåligare än vad män gör? Kvinnor får ju knappt hälften så många orgasmer som män får vid sex. Väldigt orättvist är det ju.

Nej. Det är antal tillfällen som verkar vara viktigast. Man bör sikta på att båda får orgasm, men det näst viktigaste verkar inte vara orgasm utan att både den som inte får visar att den vill och jobbar på det och att den andre verkligen också jobbar på bådas orgasm. God vilja slår framgång ibland.
  • Med Lem
    Anonym (oknullbar) skrev 2013-06-24 11:22:30 följande:
    Jag får det 1 gång per månad.. Har jag tur så kanske 2 gånger. Min man har problem med ryggen som gör det jobbigt för han och han blir trött och orkar inte efter sina sena arbetspass på jobbet, säger han.. :( Han gör samma sak.. Slutar 22:00, åker hem och får mat + kanske en öl, sen dyker hans kompis upp och stannar tills 00:00-1:00 kanske.. Får ändå ingenting. Han kan väl unna sig att Pippa när han väl orkar under tiden mellan han är hemma och sovdags, dom 3-4 timmar går det lätt o knulla lite. Sen är sex bra för hans rygg, men han vill inte få upp mini-him och doppa den i minime. Så TS.. Vi är två om detta.. *kram*

Skitstövlar och skitsnack med andra ord!

Portförbjud kompisen.

Han låter omogen av tusan.
Svar på tråden Min sambo vill inte knulla!