• castillo

finsk zigenare...

Oroa dig inte. Precis som hos allt folk finns det röttägg. Att hon valt gå efter hanns traditioner är hennes val. Kulturkrock uppstår alltid. Men Man väljer själv att anpassa sig och kompromissa. Förstår din oro då romer inte har ett gott ryckte. Men svenskar har inte rtt fott ryckte heller i andra länder och kulturer. Du ska börja oroa dig om du märker att hon blir misshandlad eller något annat sådant. Vilka kläder och livstill hon väljer är hennes beslut. Lycka till. Ps. Jag har haft romer till vänner under min hela upp äxt och vist det finns både alkolidter och tjyvar men majoriteten är vanliga familjer . Kan inte påstå att jag känner mer romer som är tjuvar en jag känner vnekakar som är det. Och jag känner många fler svenska familjer med problem en romer.

• castillo

En zogenare sa du. Ja jag har en gammal klasskamrat hon är zigernska med stora kjolen och allt. Jobbar på äldreboernde ( självklart går hob inte i 10 kg kjol då utan i sina vanliga klädder) hennes man äger ett eget gym. Deta är en vanlig familj som har 2 barn och följer det mest trafitionela inom zigenar kulturen. Ex uppgistran på barn kldsel vad som är kvinnliga uppgifter eller manliga. Osv. Så jondom finns. Deta va bara ett kan nämna massor men orkar inte bevisa något för dig

Anonym (nej) skrev 2013-02-10 12:34:22 följande:
    Förstår inte hur man kan vara så naiv att tro zigenare om gott. Säg EN zigenare som har ett vanligt arbete och som inte är kriminell. Om nu just denna kille råkar vara ett undantag (vilket inte är särskilt sannolikt) så har han ju en hel stor släkt som sysslar med olagligheter som man måste dras med och oundvikligt blir man ju på så vis indraget i det livet ändå. Nej din syster är kär och galen, har inte med sitt förstånd just nu. Jag vet inte vilket råd jag kan ge dig...annat än jag förstår dig. Det är inte en trevlig situation och hoppas hon vaknar upp ur förälskelsen innan det är för sent.

Svar på tråden finsk zigenare...