• Melan

Vad äter och dricker du till frukost?

Jag äter oftast rostat vitt bröd med lite smör och dricker pepsi max. Väldigt tråkigt, men har noll inspiration till annat.

-Ni som inte dricker kaffe eller te, vad dricker ni?
    - Juice är väl bara massa socker? 

• Svar på tråden Vad äter och dricker du till frukost?
  • Zezzan

Min absolut vanligaste frukost är 2ägg, 50-100 gram kokt skinka, 2 ostskivor och 1 apelsin

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    Zezzan skrev 2013-02-10 12:25:26 följande:
    Min absolut vanligaste frukost är 2ägg, 50-100 gram kokt skinka, 2 ostskivor och 1 apelsin
    Dricker citronvatten till
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kanskedinsyrra

Jag äter inget.
    Tror d vore nyttigare för dig att äta en banan.

• linjes

Varierar Turkisk yoghurt och hallon Afil med müsli och linfrön Finncrisp med Philadelphiaost Dricker inget

• SilverEmma

Finncrisp med leverpastej och gurka, eller något kött...idag hade jag på kyckling från igår. Eller så gör jag havregrynsgröt. Dricker kaffe.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Sagolina

Jag äter 100% rågbröd med smör&ost, bland tomat/meetwurst eller skinka till de flesta mornarna. Ibland en frukt till. Ett glas vatten + en kopp te till det. 
    Andra alternativ är äggröra eller havregrynsgröt.  

• tahira

En skål grekisk yoghurt med müsli (sådan müsli med torkade bär och nötter), flytande honung och massor av färska blåbär.

I vanliga fall blir det bara en kopp kaffe, men nu när jag är gravid måste jag ha i mig något på morgonen.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    tahira skrev 2013-02-10 12:30:15 följande:
    En skål grekisk yoghurt med müsli (sådan müsli med torkade bär och nötter), flytande honung och massor av färska blåbär.

I vanliga fall blir det bara en kopp kaffe, men nu när jag är gravid måste jag ha i mig något på morgonen.
    Jag dricker antingen koffeinfritt te, mineralvatten eller färskpressad apelsinjuice till.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Guldrosen

Måndag till fredag äter jag följande till frukost:
    En liten skål med lätt a-fil blandat med lite lätt frukt-youghurt och Bran flakes müsli blandat med ICA müsli 50% frukt&nötter. Dricker inget till detta. Vid ca kl 9.30 äter jag en halv fralla + en mugg kaffe på jobbet. Står mig bra på detta till kl 11:45 då det är dags för lunch!  

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Melan

Om jag vill lyxa till det äter jag mannagrynsgröt. Ibland bakar jag ju, och då blir det väl lite "bättre" bröd. Men svårast är det att veta vad jag ska dricka till. Vatten och bröd är ju inte så himla gott direkt... 

Svar på tråden Vad äter och dricker du till frukost?