• Kärlek080622

Hur ofta städar ni och hur gör ni då?

Hej

Alla äro vi olika, och det finns ju tusentals olika lösningar, knep, genvägar till ett rent och trivsamt hem. Vissa städar lite varje dag, andra städar en gång i månaden, andra städar när de får lust...

Jag är dock nyfiken på detta...

Hur ofta städar ni?
    Vad gör ni då? 

• Svar på tråden Hur ofta städar ni och hur gör ni då?
  • Callan

Plockar i princip dagligen.
    Städar med dammsugare och våttorkar golv osv 1g/v och då även toa mm.

Torka lister och skåpsluckor och annat blir när man ser att det inte går att blunda längre  

• Nyfiken gul

städar lite varje dag så jag slipper storstädning.  På så sätt slipper jag kaos och prylar överallt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • maercs

Dammtorkar och våttorkar alla öppna ytor som t.ex. bord och fönsterbrädor, dörrar och lister och dörrhandtag.

Dammsuger men våttorkar inte varje gång då det förstör govlen. Gör rent spisen ordentligt och torkar samtidigt av skåpluckor. 

Skurar handfat, badkar, toa och golv i badrum och rengör golvbrunnen.

Vädrar alla soffkuddar på balkongen. Tömmer alla papperskorgar. 

Städar varje vecka.   

• Kärlek080622

Hur ofta städar ni toa?

• lövet2

Jag städar det jag hinner, helt enkelt. Det behövs alltid städas här och jag kommer aldrig i kapp, så jag lägger ner en viss tid på det varje dag. Plocka, rensa, sortera, dammsuga osv osv. Har aldrig en speciell dag för storstädning (utom dagen före julafton).

• Eleonor01

Dammsuger dagligen
    Dammar två ggr i veckan
    Moppar golven en gång i veckan
    Städar toaletterna varannan dag
    Startar tvättmaskinen så fort korgen e full
    Har aldrig tidningar å dylikt framme.

Var sak har sin plats. Dessutom försöker jag mynta ordspråket gå aldrig tomhänt! Går så där för övriga familjemedlemmar

Går å plockar hela tiden. Hatar oreda så pass att mitt ordningssinne störs ;)

• Kärlek080622
    Eleonor01 skrev 2013-02-10 15:09:14 följande:
    Dammsuger dagligen
    Dammar två ggr i veckan
    Moppar golven en gång i veckan
    Städar toaletterna varannan dag
    Startar tvättmaskinen så fort korgen e full
    Har aldrig tidningar å dylikt framme.

Var sak har sin plats. Dessutom försöker jag mynta ordspråket gå aldrig tomhänt! Går så där för övriga familjemedlemmar

Går å plockar hela tiden. Hatar oreda så pass att mitt ordningssinne störs ;)
    Hej

Hur noga dammsuger du varje dag? Hur stort bor du? Vad städar du när du städar toa? Är nyfiken på hur folk menar med städa, om det är grundligt varje gång eller mer ytligt vissa gånger och sen grundligt ibland.  
  • Eleonor01

Vi har strax under 200 kvm.

Dammsuger grundligt varje dag. Vi har tre katter å två luftvärmepumpar som drar runt allt damm som smitter undan ;) vart kommer allt från!!?!?!?

Städa toan då menar jag allt inkl avtorkning av alla ytor.

Jag städar grundlig varje gång så tar det inte så lång tid. Är nog lite pedant :)

• Nyfiken gul
    Kärlek080622 skrev 2013-02-10 15:01:26 följande:
    Hur ofta städar ni toa?
    Sköljer ur handfatet varje kväll innnan sängdags, byter handdukar 2 ggr i veckan (nu pratar vi enbart om toaletten på nedre plan)  ,. Både min man och jag skurar ur toan varje gång vi bajsat och jag kör övrig grovrengöring 2 ggr i veckan.
    Toalettmatta byts varannan vecka och golvet torkas en gång i veckan 

Badrummet:  Skurar ur badkaret noga en gång i veckan, byter handdukar varannan vecka , torkar golv en gång i veckan. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Border

Förut brukade jag städa en gång i veckan och sen plocka lite varje kväll. Nu gör jag så här:
    Måndagar städar jag toan, och sen städar jag ett rum per dag. På kvällarna plockar jag alltid i ordning efter att sonen lagt sig. 

Svar på tråden Hur ofta städar ni och hur gör ni då?